|
کدخبر: 159434

بارش سنگین برف و باران در آخر هفته

مقام مسئول سازمان هواشناسی با بیان این‌که سامانه بارشی جدید علاوه بر بارش‌های خوب، هوای سردی نیز به همراه دارد، اظهار کرد: فردا پنجشنبه ۲۱ اسفند بارش‌ برف از شمال‌غرب آغاز می‌شود

جامعه بارش سنگین برف و باران در آخر هفته

مقام مسئول سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی، گفت: با توجه به بارش قابل‌توجه برف و باران باید دستگاه‌های امدادرسان آمادگی لازم را داشته باشند.

صادق ضیائیان با بیان این‌که سامانه بارشی جدید علاوه بر بارش‌های خوب، هوای سردی نیز به همراه دارد، اظهار کرد: فردا پنجشنبه ۲۱ اسفند بارش‌ برف از شمال‌غرب آغاز می‌شود، در استان گیلان نیز بارش به‌صورت باران است و روز جمعه و شنبه هفته آینده نیز بارش برف در این مناطق ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: روز جمعه بر شدت و وسعت بارش‌ها افزوده می‌شود و تمام استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور شاهد بارش برف و باران خواهند بود؛ بارش برف در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های تهران گیلان و مازندران قابل توجه خواهد و نیاز است که دستگاه‌های برف‌روب آمادگی کامل داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که بارش برف در خراسان‌شمالی، شمال خراسان رضوی در روز جمعه قابل توجه خواهد بود، افزود: روز جمعه همچنین بارش باران و برف در لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد قابل توجه است و دستگاه‌های امدادرسان واقع در مناطق زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد باید تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی همچنین از وزش باد بسیار شدیدی در استان‌های فارس، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در مناطقی از این استان‌ها به ۱۲۰ کیلومتر نیز خواهد رسید و به احتمال زیاد خسارت‌هایی نیز در پی خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر