|
کدخبر: 159412

احداث گورستان جدید برای تهرانی ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار است دو گورستان در شرق و غرب تهران ساخته شود و البته توسعه بهشت زهرا هم در دستور کار است.

جامعه احداث گورستان جدید برای تهرانی ها

یکسال از شیوع کرونا گذشت و یکی از نقاطی که پایتخت‌نشینان در این ایام با آن سر و کار زیادی داشتند بهشت‌زهرا بود. اقدامات متفاوتی در این سازمان با توجه به افزایش فوتی‌های انجام شده است.

از سوی دیگر در بهشت زهرا با مشکل کمبود جا ظرف چند سال آینده برای دفن اموات مواجه هستیم و باید این مشکل در پایتخت حل شود و وعده‌های هم در این باره داده شده است.

در همین خصوص ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران گفت: قبلا در سازمان بهشت‌زهرا زیرساخت‌های هوشمندسازی صورت استقرار یافته بود در شورای پنجم یک مقدار زیرساخت‌ها را ارتقاء داده شد و شرایط بهشت‌زهرا بهبود پیدا کرد گورستان‌های قدیمی تهران هم که اداره آنها با سازمان بهشت‌زهرا بوده است بهسازی و بازسازی شده است و از همه مهم‌تر به خاطر شرایط کرونا باید بگویم که میزان کفن و دفن‌مان افزایش یافته است و علاوه بر فوتی‌های روزانه فوتی‌های کرونایی هم اضافه شد.

وی افزود: در برخی از روزها که وضعیت تهران قرمز بود کار در بهشت‌زهرا دو برابر شده بود اما مشکلی در جمع‌آوری اجساد ایجاد نشد و تمامی اجساد با احترام و رعایت اصول شرعی کفن و دفن شدند. البته این را هم بگویم که شورا هم در این زمینه نظارت و حمایت‌های زیادی در خصوص تخصیص بودجه و کمک به بهبود وضعیت بهشت‌زهرا و بهسازی لجستیک انجام داد.

خداکرمی عنوان کرد: امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۰ وضعیت زمین‌هایی که برای گورستان جدید تهران پیش‌بینی شده نهایی شود و قطعا محل جدید که گورستان کجاست را اعلام می‌کنیم پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است و قرار است دو گورستان در شرق و غرب تهران اضافه شود و همچنین توسعه بهشت‌زهرا هم در دستور کار است.

وی در پایان تاکید کرد: سه نقطه متفاوت را برای گورستان در نظر گرفته‌ شده که دو نقطه خیلی نزدیک به بستن قرارداد است. درحال‌حاضر مشکلی در دفن نداریم اما قطعا نقاط جدید در سال آینده نهایی می‌شود تا مشکلی برای پایتخت ایجاد نشود.

 

 

 

منبع: فارس
  • parastoo ارسالی در

    شرکت ویستا تجارت صعود یک کلاهبرداره که خ دا ازشون نگذره یک هفته ی تموم دختره ی حر وم خور مخ منو کار گرفت و منو گول زد تا 3 9تومنو زدم دیگه جوابمو ندادن.سرطان بشه ب جونشون

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها