|
کدخبر: 159040

این شهر از فردا تعطیل و در قرنطینه است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: مراکز تجاری، گردشگری و اقامتی چابهار از فردا /چهارشنبه/ ۲۰ اسفند به مدت یک ماه با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و عدم تردد خودروهای غیربومی به سمت این شهرستان نیز اجرایی می‌شود.

جامعه این شهر از فردا تعطیل و در  قرنطینه است

رحمدل بامری روز سه‌شنبه اظهارداشت: براساس مصوبات ستاد کرونا شهرستان چابهار، ممنوعیت تردد برای خودروها با پلاک غیربومی، فاقد مجوز و گردشگران در ورودی‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: در صورت مشاهده این خودروها در زمان اعمال محدودیت‌ها مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه توسط پلیس بین راهی و پلیس راهور اعمال خواهد شد.

فرماندار چابهار گفت: تمامی مراکز تجاری منطقه آزاد چابهار، بازارهای سنتی و دکه بازار تعطیل خواهند بود و پذیرش مهمان در مهمانسرای ادارات، خانه های معلم، مدارس و سایر مکان‌ها ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، دستگاه قضایی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: محدودیت پرواز از سایر نقاط کشور به چابهار در مدت زمان اعلام شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام محدودیت تردد در ناوگان عمومی و بین شهری، حمل و بار و مسافر توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را نیز شاهد خواهیم بود.

بامری برپایی ایست‌های بازرسی در سه نقطه پلیس راه نیکشهر، پلیس راه جکیگور (شهرستان راسک)، پاسگاه زرآباد و بیردف ( شهرستان کنارک) به منظور جلوگیری از تردد خودروهای پلاک غیربومی و فاقد مجوز به سمت چابهار را از دیگر تصمیمات عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی برای پیشگیری از فراگیری ویروس کرونا در این شهرستان صورت گرفته و این محدودیت‌ها تا عادی شدن شرایط و طبق اعلام ستادملی کرونا تا یکماه آینده ادامه دارد.

فرماندار چابهار اظهارداشت: به صورت مرتب و شبانه روزی مناطق ورودی شهر، ترمینال مسافربری و درب گیت شمالی منطقه آزاد به همراه اعضای شورای اداری و تامین و ستاد مدیریت بحران و ستاد کرونا شهرستان بازدید خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیاری از هموطنان با تصور اینکه اثر ویروس کرونا در مناطق گرم کاهش پیدا می‌کند از تعطیلات در نظر گرفته شده و با توجه به سردی هوا در سایر نقاط کشور به جای ماندگاری در منزل و شهر خودشان و جلوگیری از گسترش کرونا قصد سفر به چابهار می‌کنند که لازم است به هموطنان عزیز قاطعانه اعلام شود در مناطق با رطوبت بالا مانند بنادر چابهار و کنارک ماندگاری ویروس بیشتر و خطر شیوع آن دو چندان است.

بامری تصریح کرد: قاطعانه از ورود خودروهای پلاک غیر چابهار به داخل شهر جلوگیری می‌شود و هموطنانی که قصد سفر به این شهرستان را دارند بهتر است از تصمیم شان منصرف شوند زیرا به دلیل جلوگیری از ورود به این شهر باید مجددا به شهر خودشان بازگردند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ضدعفونی اماکن عمومی، پارک‌ها، مساجد، ادارات و بانک‌ها موظف شده‌اند.

فرماندار چابهار بر برگزار نشدن مراسم ترحیم در سطح شهرها و روستاها تاکید کرد و افزود: امید است با همکاری آحاد مردم بویژه در روزهای آِینده و پرهیز از ترددهای غیرضروری(ماندن در خانه و نرفتن به مهمانی و یا دعوت از مهمان) از شیوع این بیماری جلوگیری و سلامت شهروندان به شکل مطلوب تامین شود.

به گفته محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان و عضو ستاد کرونا سیستان و بلوچستان؛ با افزوده شدن ۲۸ کرونایی دیگر در استان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۷ هزار و ۹۱۵ نفر رسید.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر