|
کدخبر: 158513

اظهار نظر وزیر کشور درمورد سفر های نوروزی

وزیر کشور از تصویب کلیات طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در آخرین جلسه شورای اجتماعی در سال جاری خبر داد.

جامعه اظهار نظر وزیر کشور درمورد سفر های نوروزی

عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه شورای اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: امروز آخرین جلسه شورای اجتماعی در سال ۱۳۹۹ برگزار شد، تلاش ما این بود که یک هفته در میان علیرغم وجود کرونا و آثار آن در حوزه های مختلف، برگزاری جلسات شورای اجتماعی را در موعد خود تشکیل دهیم.

وی افزود: خوشبختانه تصمیمات خوبی در این جلسات اتخاذ شد و دستگاه های مسئول حول مسئولیت های تعیین شده خود گزارش هایی را ارائه کردند که نشان از عملکرد خوب آنها داشت. امروز در ادامه بحث جلسه گذشته بررسی آثار و آسیب های اجتماعی ناشی از شیوع کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: از جلسه قبلی تا کنون کارگروه ها بررسی های دقیقی را انجام دادند و امروز دستگاه های مختلف گزارش هایی را ارائه کردند. همه دستگاه های مرتبط در حوزه شیوع کرونا از منظر آسیب شناسی در حوزه های اجتماعی قطعا با آسیب هایی مواجه هستند که همه این آسیب ها احصا شده اند. بر همین اساس دستگاه ها طرح ها، برنامه ها و اقدامات خود را در حوزه جلوگیری، کاهش و مدیریت این آسیب ها در حین شیوع کرونا و پس از آن باید به صورت دقیق تدوین و ارائه کنند و در این حین دستگاه های معین نیز به روشنی مشخص شوند.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان یکی دیگر از دستورجلسات شورای اجتماعی اشاره کرد و افزود: پیشتر و از سال ۱۳۹۵ که شورای اجتماعی با نگاه جدید و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، طرحی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه شده بود که در آن آسیب ها مشخص شده بود و تا امسال بر مبنای این طرح کار می کردیم؛ اما با توجه به تجربه و تکلیفی که قانون برنامه ششم مشخص کرده بود با تشکیل کارگروه های متشکل از کارشناسان و خبرگان این حوزه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مطرح و در جلسه امروز کلیات آن به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در این طرح سیاست ها، برنامه ها و اولویت برنامه ها مشخص شده است. بی تردید برخی آسیب ها پیش برنده و برخی محرک های آسیب های بعدی هستند که این اولویت بندی برای بهره بهتر از منابع مالی و اجرا در زمان کوتاه انجام شده است.

رحمانی فضلی بررسی موضوع سفر در نوروز با توجه به شیوع کرونا را یکی دیگر از دستور جلسات امروز شورای اجتماعی خواند و افزود: قطعا موضوع سفر، سیاحت و زیارت امری اجتماعی است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که به جز شهرهای قرمز و نارنجی شهروندان می توانند با رعایت پروتکل ها به صورت مضاعف سفر داشته باشند. قطعا پروتکل های جدید ابلاغ خواهد شد و برای دستگاه ها به صورت جداگانه وظایفی نوشته شده که باید به صورت کامل نسبت به اجرای آنها اقدام کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با رعایت کامل پروتکل ها نوروزی با نشاط داشته باشیم و باید مراقب باشیم که پس از نوروز با یک شیوع دیگر مواجه نشویم که این نشاط و شادابی را به غم تبدیل کند.

وزارت بهداشت و ستاد ملی در همین راستا نگرانی هایی را مطرح می کنند. رهبر معظم انقلاب نیز روز گذشته اعلام کردند که خودشان به سفر نخواهند رفت و مردم نیز باید به سیاست های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه کنند. بی تردید باید حداقل سفر و حداکثر رعایت پروتکل های بهداشتی محقق شود. در این راستا ما زمینه ها را فراهم می کنیم اما بیش از همه مشارکت مردم در این حوزه لازم است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر