|
کدخبر: 153149

جارو کردن کف دریا ممنوع شد

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از توقف صید ماهی ترال برای تامین نیازهای معیشت مرزنشینان و حفظ منافع کشور خبر داد.

حسین ذوالفقاری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در وزارت کشور با اشاره به برخی از محورهای اتفاق افتاده در حوزه امنیت، اظهار کرد: در طول این مدت با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده، ۲۲۷ پاسگاه مرزی ایجاد و ۱۰۰۰ کیلومتر جاده مرزی ساخته شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: این طرح‌ها در حال اجرا است و صید ماهی به‌شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی برای دولت ارسال شد تا منافع مرزنشینان تامین شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه با همکاری وزارت کشور و دادگستری ۱۵۰۰نفر از زندانیان ایرانی در چهار کشور آزاد شدند و به کشور آمدند، گفت: همچنین در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده، یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد.

وی گفت: لایحه توسعه معیشت مرزنشینان و ساماندهی سوخت مرزی و بازارچه مرزی برای ساماندهی تهیه شد و از محل فروش سوخت مرزی ۲۰ درصد به مرزنشینان تعلق گرفت. همچنین ۱۵ بازارچه برای کولبران تدوین شده که بتوانند از معافیت گمرکی استفاده کنند.

ذوالفقاری عنوان کرد: همچنین لایحه توسعه معیشیت مرزنشینان و ساماندهی سوخت مرزی و بازارچه مرزی برای ساماندهی تهیه شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: حوزه پدافند غیرعامل در کشور در حال نهادینه شده است. ۲۵هزار دوره آموزشی برگزار شد و ۵۰۰ مربی در حال آموزش نیرو در این زمینه هستند.

ذوالفقاری گفت: در طول این مدت، ۸ بار آمایش شامل ۸۵۰ هزار تبعه افغانی انجام شد و ۷۴۴۵ پرونده ازدواج زنان ایران با اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها