|
کدخبر: 110124

البرز در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار گرفت

استان البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر این روزها با پیک دوم شیوع کرونا ویروس مواجه شده است.

جامعه البرز در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار گرفت

در این میان عواملی همچون همجواری پایتخت، قرار گرفتن البرز در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان کشور، حاشیه نشینی، وجود زندان‌های ملی و بسیاری دیگر می‌توانست دلیلی باشد برای بدتر شدن هر روزه بیماری کرونا ویروس در این استان، اما همکاری و همرای مردم و نهادهای مربوطه کمک کردن تا استان البرز برخلاف تصورات در پیک نخست کرونا موفق عمل کند.

اما از نیمه دوم خرداد ماه شرایط شیوع کرونا در استان البرز رنگ و بویی دیگر گرفت روند ابتلا به بیماری در استان البرز به شدت بیشتری همراه بود.

در این میان علاوه بر افزایش تعداد جوانان مبتلا به بیماری شاهد انتقال سریع تر بیماری بودیم، این در حالی است که شرایط اقتصادی و جلوگیری از ضررمالی کسبه و شهروندان تعطیلی صنوف در دستور کار ستاد مبارزه با کرونا قرار نگرفت و تنها به توصیه بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی اکتفا شد.

مرگ نوزاد البرز در اثر کرونا/وضعیت البرز نگران کننده است

عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، در این رابطه گفت: از مردم تقاضا داریم بیش از گذشته رعایت کنند، به معنای واقعی نگران استان هستیم، بسیاری از افراد در این روزها داغدار عزیزانشان شدند بدون اینکه فرصت یک خداحافظی داشته باشند.

استاندار البرز ادامه داد: در چند روز گذشته تعداد افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند بسیار زیاد شده است و نسل جوان هم گرفتار این مسئله شدند؛ طبق گزارشات یک نوزاد در البرز به دلیل کرونا جان خود را از دست داد است.

شهبازی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بدحال در البرز بسیار زیاد است، اضافه کرد: تعداد بیمارانی که نیازمند دستگاه هستند رو به افزایش است، وضعیت به شکلی است که محدودیت ها باید شدیدتر اعمال شود.

وی یادآور شد: امروز با وزیر بهداشت مکاتباتی داشته ایم تا بتوانیم تمهیدات لازم را برای استان فراهم کنیم، تجهیزات پزشکی به اندازه کافی در استان البرز وجود دارد اما کادر درمان خسته هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای کنترل بیماری در استان انجام شده است، گفت: افزایش تخت های بیمارستانی در دستور کار قرار دارد؛ با ادامه روند محدودیت های بیشتر از این خواهیم کرد، در این راستا خواهشمندیم رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها توصیه های حداقلی را به مردم داشته باشند تا شدت شیوع کرونا کنترل شود.

۳۹ بیمار کرونایی در انتظار خالی شدن تخت‌های ICU هستند/آمار مرگ و میر بالا است

علی درویش پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز با بیان اینکه اصلا وضعیت مطلوبی در استان البرز نداریم، گفت: با نظر گرفتن آمار ۲۴ ساعت گذشته از حیث کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتیم.

وی اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز ۱۰ هزار و ۴۵۹ نفر در البرز مشکوک و قطعی کرونا ویروس در بیمارستان‌های البرز بستری شدند، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۹ هزار و ۳۴۰ نفر ترخیص شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در این رابطه تصریح کرد: آخرین آماری که از ابتلای بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته داریم، بیانگر بستری شدن ۵۸۹ در بیمارستان‌های استان است، در این میان ۱۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۹ نفر نیز در انتظار خالی شدن تخت‌های بیمارستانی می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خوبی در استان وجود ندارد، ادامه داد: روند شیوع کرونا ویروس رو به افزایش است و برای کنترل نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم، در حال حاضر ۵۹ نفر از مبتلایان کرونا برای نفس کشیدن زیر دستگاه هستند.

این مقام مسؤول یادآور شد: پیک بستری در موج اول کرونا ۵۱۳ نفر بود این درحالی است که با آمای حدود ۶۰۰ بستری در البرز هنوز روند رو به رشد ادامه دارد، از طرفی بالاترین تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا در پیک نخست ۱۳ نفر بوده، این در حالی است که در شب گذشته آمار بالایی از مرگ و میر کرونایی در البرز ثبت شد.

درویش پور ادامه داد: نمی‌خواهیم مردم را نگران کنیم و ترس و استرس را به وجود بیاوریم اما واقعیت‌ها باید گفته شود، قطعا با کمک و همراهی مردم می‌توانیم شرایط را کنترل کنیم؛ در این میان موضوع سلامت مردم اولویت نخست استان البرز قرار دارد.

وی ضمن تأکید بر اینکه همه نهادها پای کار باشند، اظهار کرد: در ابتدا شهرداران باید برای محدودیت در بوستان‌ها و پارک‌ها اقدام کنند، شاهد ازدحام جمعیت در پارک ها هستیم در حالی که پروتکل های بهداشتی رعایت نشدند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تعطیلی برخی از استخر‌ها و مراکز پرریسک، اظهار کرد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، صنوف پر خطر، پاساژها، مراکز تفریحی و سایر مراکزی که احتمال تجمع و تردد وجود دارد در دستورکار قرار گرفته است.

درویش پور با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد با هدف کاهش ترددها از درب منزل انجام شده است، بیان کرد: تقاضا می‌شود رسانه‌ها در حوزه آگاهی سازی جامعه و افزایش اطلاعات شهروندان همچون پیک اول شیوع کرونا پای کار بیایند.

انتظار می‌رود با این تفاسیر شهروندان البرز در صورت نیاز از منازل خود خارج شوند و اگر به اجبار از خانه خارج شدند در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

همچنین قانون ۲۰۲۰ در شست و شوی دست و صورت نباشد فراموش شود و توصیه می‌شود شهروندان همچنان از این قانون طبعیت کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها