|
کدخبر: 105385

تفاهمنامه‌ بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران امضا شد

تفاهمنامه‌ای برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی بین شهرداری تهران و ایران خودرو امضا شد تا بخشی از نیاز به ۳ هزار اتوبوس برطرف شود.

جامعه تفاهمنامه‌ بازسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران امضا شد

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضای قرارداد بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری تهران، اظهارکرد: امروز تفاهمنامه‌ای برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی امضا کردیم تا بخشی از نیاز به ۳ هزار اتوبوس برطرف شود. البته تفاهمی هم برای اتوبوس‌های برقی داشته‌ایم که به زودی شاهد اجرای این طرح‌‌ها خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول شرکت ایران خودرو یکی از نمادهای تولید و صنعت در کشور است و این نوع همکاری‌ها می‌تواند در حوزه‌هایی مثل تاکسیرانی و سایر حوزه‌ها نیز گسترش پیدا کند. دستیابی به ناوگان جدید اتوبوسرانی به معنای بهبود خدمت‌رسانی به مردم است و بسیار شیرین تر خواهد بود اگر این تولیدات داخلی باشند.

شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک قرارداد و یک تفاهمنامه با هدف تولید داخل امضا کردیم که شامل ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به صورت قرارداد و ۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس، اتوبوس و اتوبوس برقی می‌شود.

او با تاکید بر کمبود اتوبوس و مینی‌بوس در تهران بیان کرد: تفاهمنامه‌ای برای بازسازی ناوگان هم امضا شد و به زودی عملیاتی خواهد شد. تهران برای پر کردن تمام فواصل گپ بین ایستگاه‌های مترو به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. تامین این نیاز از امروز آغاز شده و همکاری‌ها در این حوزه بهبود پیدا خواهد کرد.

او گفت: دولت هزار میلیارد برای بازسازی اتوبوس‌های تهران اختصاص داده‌ است. اتوبوس‌ها با سایر وسایل حمل‌ونقل متفاوت هستند و امکان بازسازی کامل آنها وجود دارد پس با شرکت‌هایی مثل شرکت ایران خودرو وارد تفاهم در این حوزه شدیم.

حناچی درباره واردات اتوبوس‌های دست دوم، بیان کرد: اگر این اقدامات انجام شود و به نتیجه مطلوب برسد و البته به صرفه و صلاح باشد از این مسیر حمایت خواهد شد تا به نتیجه برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها