|
کدخبر: 145199

نظارت ویژه بر مرزها برای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه روند بیماری کرونا در کشور نزولی است، میزان بستری بیمارستان‌ها یک چهارم و میزان مرگ و میرها نسبت به پنج الی شش ماه قبل، کمتر از یک سوم شده است.

تجارت نظارت ویژه بر مرزها برای جلوگیری از ورود کرونای انگلیسی

علیرضا رئیسی با گرامی داشت یاد و خاطره سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیملانی، افزود: میزان رعایت شیوه نامه ها به بالای ۸۶ درصد رسیده است و این به معنای آن است به سمتی رفته ایم که مردم سبک زندگی جدید را جدی گرفته اند که این، تنها راه مقابله با ویروس کرونا است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست آقای روحانی رئیس جمهور برگزار و وضعیت همه گیری کرونا در جهان بویژه ویروس انگلیسی که تمام اروپا را در برگرفته است بررسی شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: کرونا، ویروس تنفسی است و ممکن است به هر جایی سرایت و کشورها را درگیر کند و خبرهایی وجود دارد که در ترکیه هم دیده شده است بنابراین بیش از گذشته همه با دقت کنند بویژه کنترل مرزهای هوایی، زمینی و دریایی دقیق رصد شود تا سعی شود از ورود ویروس جلوگیری شود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: حتما نیاز نیست که این ویروس جهش یافته از خارج وارد کشور شود بلکه احتمال دارد ویروس داخلی هم دچار جهش بشود، هر اتفاقی بخواهد بیفتند مهم آن است که شیوه نامه ها، ‌فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و پرهیز از حضور در جمع و دورهمی خانوادگی را جدی بگیریم.

رئیسی گفت: برغم اینکه ما در مناسبت های مختلفی قرار داریم و هستیم و در آینده هم مناسبت داریم، به همین دلیل، در این چارچوب مسئولان و مردم خیلی رعایت کردند که جای تشکر دارد.

منبع: بازار

ارسال نظر