|
کدخبر: 105668

رفع دغدغه‌های صادرکنندگان از محل ورود موقت

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت ورود موقت مواد اولیه در شرایط فعلی با هدف ایجاد ارزش افزوده و تولید صادراتی، از نهایی شدن پیش نویس دستورالعمل رفع تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت خبر داد.

تجارت رفع دغدغه‌های صادرکنندگان از محل ورود موقت

احسان قمری، با اعلام این خبر اظهارکرد: پیش نویس دستورالعمل رفع تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان امورمالیاتی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نهایی شده است.

وی با تآکید بر اینکه این دستورالعمل در برگیرندۀ دغدغه‌های صادرکنندگان است، افزود: دستورالعمل رفع تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت پس از تأیید، جهت تصویب به کمیتۀ مادۀ ۲ مستقر در بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی بازگشت ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت را شامل دوبخش صادرات از محل ورود موقت قبل از ۲۲ فروردین ۹۷ و بعد از تاریخ یاد شده ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده در اسرع وقت نسبت به رفع دغدغه‌های صادرکنندگان از محل ورود موقت اقدام گردد.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر