|
کدخبر: 162387

فوری / توضیحات رئیس سازمان بورس درباره وضعیت بازار در ۱۴۰۰

دهقان دهنوی گفت: برخی از صنایع ما متاسفانه در گیر قیمت‌های دستوری شده اند که این امر روی سود آوری آن ها تاثیر گذاشت.

بورس فوری / توضیحات رئیس سازمان بورس درباره وضعیت بازار در ۱۴۰۰

محمد علی دهقان دهنوی با موضوع وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: مهم ترین عوامل ریزش بازار سرمایه به سه دسته تقسیم می شود که نخست می توان به فضای کلان اقتصاد اشاره کرد که علاوه بر بازار سرمایه بازار های موازی را هم تحت شعاع خود قرار داد، دومین عامل بعضی از مولفه هایی که بیرون بازار سرمایه بودند اما بازار را تحت تاثیر قرار داد که در این رابطه می توان به اظهار نظر های غیر کارشناسانه و قیمت های دستوری اشاره کرد.

او افزود: بخش سوم مربوط به مشکلاتی بود که داخل بازار سرمایه رخ داد، که در این رابطه ورود کردیم و کارهای خوبی در این خصوص رخ داده است.

رئیس سازمان بورس گفت: برخی از صنایع ما متاسفانه در گیر قیمت‌های دستوری شده اند که این امر روی سود آوری آن ها تاثیر گذاشت.

دهقان دهنوی گفت: مجلسی ها درست است که در رابطه با بازار سرمایه حساسیت دارند اما نباید آن را در فضای مجازی انعکاس دهند، بنده خودم در این مدتی که در بازار سرمایه بودم سعی کردم که بازار سهام را از حواشی دور کنم.

او تصریح کرد: سهام عدالت دارایی بود که به مردم تخصیص داده شده بود اما تا سال ۹۹ هیچ اختیار تامی در این رابطه به مردم داده نشده بود و سهامداران فقط سود دریافت می‌کردند اما در سال ۹۹ به سبب مشکلات اقتصادی که پیش آمد تصمیم گرفتند که آن را آزاد کنند.

دهقان دهنوی گفت: از آنجایی که ناگهان این سهام آزاد شد و اشخاصی که اقدام به فروش کردند زیاد بودند به همین سبب فشار زیادی به بازار آمد به همین خاطر سعی کردیم که جلوی فروش را بگیریم و اکنون داریم برنامه ریزی هایی را در این رابطه انجام می‌دهیم تا اگر مردم تصمیم به فروش هم گرفتند بازار سرمایه باز آسیب نبیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • حسن زاده ارسالی در

    کنترل دامنه نوسان ، دخالت در قیمت ها ، چ اپ پول بدون پشتوانه و سرکوب بخش شفاف و ت ولیدکننده ها ، فروش نفت و دلار پاشی ، سو د بالای بانکی و .... هزاران مورد از دخال ت های نابجا در اقتصاد است ، اساتید اقتصا دی ایران کتابی در مورد این نوع جدید اقتص اد بنویسند تا دیگر کشورها استفاده کنند و در هیچ کجای دنیا دیگر مرغ پیدا نشود و ص ف 2 کیلومتری داشته باشد!!!

ارسال نظر