|
کدخبر: 159373

علت نزول امروز بورس مشخص شد

معاملات امروز بازار سهام در حالی آغاز شد که چند روز گذشته شاخص با یک روند صعودی به کانال یک میلیون و ۲۰۰ رسید. اما امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند روند شاخص نزولی شد و کارشناسان معتقدند روند نوسانی شاخص حاصل سیاست‌های غلط در بازار است

بورس علت نزول امروز بورس مشخص شد

معاملات امروز ۲۰ اسفند ۹۹ در حالی آغاز شد که شاخص در سه روز گذشته روند صعودی نسبتا خوبی را پشت‌سر گذاشت اما معاملات روز آخر هفته سوم اسفند باعث کاهش حدود ۵ هزار واحدی شاخص بورس شد. کارشناسان معتقدند این روند نوسانی و کاهش شاخص قابل پیش‌بینی بود.

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با وجود نقدینگی کم، افت شاخص قابل پیش‌بینی بود توضیح داد: با ایجاد صف‌های فروش در نمادهای شاخص‌ساز، حقوقی‌ها دیگر از نمادها حمایت نمی‌کنند و همین مساله موجب افت شاخص می‌شود.

ابراهیمی درباره اعمال سیاست‌های غلط در بازار گفت: سیاست‌های غلطی در بازار به وجود آمده است که باعث روند فرسایشی بازار شده و در ادامه این سیاست‌های غلط، دولت نیز حمایت‌های خودش را از بازار به حداقل رسانده است.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با سیر نوسانی شاخص بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه در روزهای گذشته صعود شاخص حتی به ۲۰ هزار واحد هم رسید اما تحدود ۴۰۰ نماد قفل در صف فروش بودند. این موضوع نشان می‌دهد که شاخص به نوعی در حال دستکاری شدن است. حقوقی‌ها با ایجاد حجم تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز به سمت حمایت از آن نماد می‌روند و در مقابل اگر صف فروش ایجاد شود حقوقی‌ها حمایتی نمی‌کنند و همین مساله موجب روند فرسایشی و نسانی شاخص می‌شود.

سعید ابراهیمی با اشاره به کوتاه‌بینی در اعمال سیاست‌ها و عملکرد حقوقی‌ها توضیح داد: با توجه به حجم معاملاتی که در بازار و روند ثبت عرضه و تقاضا برای نمادها وجود دارد، می‌توان گفت این نوع فعالیت از سوی سیاست‌گذارها و حقوقی‌ها کوتاه مدت است و در بلندمدت به ضرر بازار تمام می‌شود.

کارشناسان درباره تاثیر قیمت‌های جهانی در روند معاملات معتقدند افزایش یا کاهش قیمت جهانی فلزات و نفت، با توجه به جوی که در بازار وجود دارد و روند فرسایشی که بازار طی می‌کند تاثیر چندانی در روند معاملات ندارد. نقدینگی کم و از طرفی حجم عرضه بالا در نمادها، تغییر قیمت‌های جهانی را تا حدودی بی‌اثر کرده است.

منبع: نبض بورس
  • تقی ارسالی در

    مردم پولتون از این دزدخونه بکشید بیرون.آ موزش ببینید بیاید سمت ارزدیجیتال و فارکس .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها