|
کدخبر: 158664

رشد ۵ برابری این نماد بورسی در دوران افت بازار

با وجود اینکه بازار سهام دوران فرسایشی را طی می‌کند، برخی از نمادها بازدهی مثبتی را ثبت کرده‌اند. نماد گدنا که از عرضه‌های اولیه چند ماه گذشته است، در دوران افت شاخص حدود پنج برابر رشد کرده است.

بورس رشد ۵ برابری این نماد بورسی در دوران افت بازار

بازار از مرداد ۹۹ روند نزولی خود را آغاز کرد و تا به امروز با افت حدود ۸۰۰ هزار واحدی همراه بود. در این بین نمادهای زیادی عرضه‌ اولیه شدند و معمولا با استقبال سهامدارن همراه بودند. اما بسیاری از نمادهای عرضه اولیه بعد از گذشت مدت کوتاهی سیر نزولی پیدا کردند و برخی دیگر در این بازار که با افت شاخص همراه بود رشد چشم‌گیری داشته‌اند؛ نماد گدنا یکی از آن عرضه‌های اولیه است که در شهریور عرضه اولیه شد و تا به امروز رشد تقریبا پنج برابری را تجربه کرده است.

نماد گدنا در شهریور با قیمت پایه ۶۰۰ تومان عرضه اولیه شد. تا نیمه دی ۹۹ به قیمت چهار هزار و ۷۴۰ تومان رسید که با یک رشد ۶۹۰ درصدی همراه بود و با توجه به شرایط موجود در بازار که با افت شاخص همراه بود، رشد قابل توجهی محسوب می‌شود.

بعد از گذشت تقریبا دو ماه از ثبت بالاترین قیمت این نماد در نیمه دی ۹۹ این سهم روند نزولی خود را شروع کرد و قیمت این نماد به سه هزار و ۳۷۰ تومان رسیده که نسبت به ثبت بالاترین قیمت ثبت شده ۲۸ درصد افت قیمت داشته است، با وجود اینکه این نماد در دو ماه اخیر سیر نزولی را طی کرده است، قیمت روز این نماد (سه هزار و ۳۷۰ تومان) نسبت به قیمت عرضه آن ۴۶۱ درصد رشد داشته است.

محمد مهدی عشریه درباره فعالیت این شرکت توضیح داد: این شرکت با سرمایه ثبتی ۳۰ میلیارد تومانی جزو شرکت‌های کوچک بازار سرمایه محسوب می‌شود. موضوع فعالیت شرکت تهیه و توزیع غذاهای ارگان‌ها دولتی و خصوصی از جمله قطارهای مسافربری را برعهده دارد. با توجه به کاهش شدید مسافرت‌ها به دلیل بیماری کرونا، افزایش شدید قیمت مواد اولیه مصرفی، کاهش سودآوری به شدت محسوسی در شرکت رخ داده که قابل پیش‌بینی بود.

این کارشناس بازار سرمایه درباره آینده این نماد اظهار کرد: . با توجه به پیش‌بینی ثبات در نرخ ارز، می‌توان اندکی به ثبات در سودسازی شرکت امیدوار بود، ولی مهمترین مساله برای این شرکت که به شدت از آن متاثر شده، بیماری کروناست که در صورت پایان یافتن این بیماری می‌توان به افزایش سودآوری در شرکت امید داشت.

خادمی در ادامه به رشد تقریبا پنج برابری نماد گدنا از زمان عرضه اولیه آن اشاره کرد و ادامه داد: این نماد در زمانی عرضه اولیه شد که فرصت سرمایه‌گذاری در بازار بسیار کم بود. در همان مقطع عرضه اولیه این نماد باعث شد سهامدارن از خرید این نماد استقبال نسبتا خوبی داشته باشند. در ادامه روند معاملات این نماد یک حمایت خوبی از آن صورت گرفت و این حمایت موجب رشد آن شد. اما این حجم عرضه که در این نماد وجود دارد بسیار طبیعی است و این کاهش قیمت به دلیل رشد زیاد قیمت، ممکن است ادامه پیدا کند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر