|
کدخبر: 158221

تلاش ناکام نمادهای کوچک بورس برای صعود؟

بورس در حالی هفته جدید را آغاز کرده که در قیاس با هفته قبل تعداد بیشتری نماد سبزپوش به چشم می‌خورد. البته اغلب این نمادها از نمادهای کوچک‌تر بازار بودند و تقریبا همه‌ی بزرگان بورسی همچنان با صف فروش‌های سنگین مواجه بودند.

بورس تلاش ناکام نمادهای کوچک بورس برای صعود؟

اتفاقی که باعث شد در حالی شاخص کل منفی کار خود را آغاز کرده بود، شاخص هم‌وزن صعودی شود. البته رفته رفته فشار فروش به این نمادها هم سرایت کرد و هم‌وزن هم به محدوده منفی رفت. در نهایت تا ساعت ۱۰: ۲۰ دقیقه شاخص کل بورس با افت ۶۰۰۰ واحدی (معادل ۰.۵ درصد) مواجه شده و شاخص هم‌وزن هم عقب‌نشینی خفیف کمتر از ۰.۱ درصدی داشته است.

ارزش معاملات خرد تا ساعت ۱۰: ۱۵ صبح امروز به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. با توجه به معاملات دقایق نخست بازار امروز به نظر می‌رسد امروز تا حدی ارزش معاملات خرد افزایش داشته باشد. تا اینجای کار بین صنایع پالایشی ها، بانک‌ها و داروسازان بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، کرمان، دارا یکم و کزغال بیشتر از همه معامله شده‌اند.

حقیقی‌ها امروز هم در سمت فروش سهام فعال‌تر شده‌اند. به طوری که طی ۷۵ دقیقه نخست بازار امروز خروج پول حقیقی به ۳۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

تا اینجای کار ۸۷ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار دارند. در این میان حدود ۷۰ درصد نمادها با صف فروش‌های سنگینی به ارزش ۵۴۰۰ میلیارد تومان مواجه‌اند. در سمت مثبت بازار اما تنها ۴ درصد نماد با صف خرید همراهند. صف خریدهایی که مجموعا تنها ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارند.

اغلب نمادهای نیروگاهی همچنان سبزپوشند. در این میان بپیوند با صف خرید قابل توجهی همراه شده است. غذایی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها دیگر صنایعی هستند که چند نماد سبزپوش دارند. البته در گروه‌های پالایشی و شیمیایی هیچکدام از نمادهای بزرگ مثبت نیستند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها