|
کدخبر: 158162

صفر تا صد واریز سود سهام عدالت + زمان و نحوه پرداخت

آخرین اخبار درمورد پرداخت سود سهام عدالت حاکی از آن است که حداکثر این سود ۲۰۰ هزار تومان بوده و تا پایان سال توسط سمات پرداخت خواهد شد.

بورس صفر تا صد واریز سود سهام عدالت + زمان و نحوه پرداخت

تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد. بنابراین سودی که امسال پرداخت می‌شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

میزان سود

آنطور که محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که از شرکت‌های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت تشکیل شده، در حال تجمیع است. این رقم در حدود ۲۰۰ هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی است که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند.

درواقع از آنجایی که اردیبهشت سال جاری فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، برخی روش مستقیم و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اختیار فروش تا ۶۰ درصد سهام خود را داشتند. بنابراین رقمی که دهنوی اعلام کرده است به افرادی تعلق می‌گیرد که هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته‌اند و برخی دیگر که ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته‌اند، فقط سود بخشی از سهام را دریافت می‌کنند که هنوز در پرتفوی آنها موجود است.

زمان پرداخت سود

همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده و بر این نکته تاکید شده است چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

نحوه پرداخت سود

با توجه به تعدد شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شده واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود. همچنین از آنجایی که انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که قرار بود در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، فعلاً منتفی شد، امسال سود سال ۱۳۹۸؛ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می‌شود.

منبع: ایمنا
  • مجید احمدیان ارسالی در

    من معلول نخایی خیلی شدید.از سال 89 تاکنو ن زیر پوشش بهزیستی میباشم وهیچ سهام عد التی بنام من ثبت نشده چند بار به به زیستی اعلام کردند اسامی مدد جویان بهزیست ی را جهت دریافت سهام عدالت اعلام کنید مد دکاران مدارک لازم را جهتثبت نام جمع کردن د.ولی مرتبا گفتند سایت بسته است واز سهام خبری نشد حالا چند سال است دیگران سهام دارند وسود دریافت میکنند ما هیچ .کد ملی من 4621389191 حالا چکار بایستی انجام ده یم.

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدر خر حساب کردین مردم را سو ی که می‌خواهید بدید سود 98‌یا 97اونزمان کسی سهام نفروخته که شما بخشی از سودی که سهامی که مانده بدید برید خجالت بکشید انشالله که خرج دوادرمان زن بچه هاتون بشن توف توی روحتون

  • خارحی ارسالی در

    چطور سود حساب کردین همین طور برای خودتان که بره تو جیب گشادتان هرچه میریزید جیبت ان مر نمیشه سال گذشته بالای ۲۰۰هزار پردا خت کردید الان با ابن اقتصاد وگرانی جطور سود سهام برگشت عقب چقدر از این ملت می خو ربد انشاالا که اه این ملت دامن خودتان وز ن بجه هاتون بگیره هرچه از مردن میبرید بش ه دوا دکتری خانوادتان

ارسال نظر