|
کدخبر: 153196

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۲۱ بهمن) + جدول

امروز ۸۴۰میلیارد تومان دارا یکم و ۹۲۰میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و ۶۹۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۶میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF (۲۱ بهمن) + جدول

بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۹۲۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۳میلیارد تومان واحدهای صندوق امین یکم فردا (امین یکم) را از حقوقی‌ها خریدند (۲۲درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش ۱۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۷۸درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۷.۲درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق آوای معیار (آوا) با زیان ۲.۲درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۱.۱درصد) در رابطه با صندوق «دارا یکم» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم هزار و ۷۶۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۶۵درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۴.۴درصد) به نام صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) ثبت شد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و ۶۹۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۶میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۱۰هزار و ۲۴۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۲۵۰میلیارد تومان بود.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها