|
کدخبر: 150938

امروز در بازار بورس چه گذشت؟ + نمودار و جدول

در معاملات امروز ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ شاخص کل بورس ۳۹ هزار واحد رشد کرد که بیشترین میزان رشد در ۵۰ روز کاری گذشته از ۲۸ آبان ماه به این سو است.

بورس امروز در بازار بورس چه گذشت؟ + نمودار و جدول

در معاملات روز شنبه تمام شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. شاخص کل بورس ۳۹ هزار واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس با رشد ۳۶۲ واحدی بار دیگر به کانال ۱۸ هزار واحد برگشت.

روز صعودی بازار

از ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی صعودی پیدا کرد به طوری که در نیم ساعت ابتدایی ۲۵ هزار واحد رشد کرد. این روند تا پایان معاملات ادامه یافت و در پایان معاملات امروز شاخص کل به سطح یک میلیون و ۲۴۷ هزار واحد رسید تا رشد ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحدی را ثبت کند. رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص بیشترین میزان رشد در ۵۰ روز کاری گذشته از ۲۸ آبان ماه به این سو است.

روند+شاخص+کل+بورس

شاخص کل هم‌وزن نیز ۷ هزار و ۳۳۸ واحد صعود کرد و در رقم ۴۳۱ هزار و ۹۶۲ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳۶۲ واحد رشد کرد و به رقم ۱۸ هزار و ۱۸۳ واحد رسید.

روند+شاخص+کل+بورس۲

ورود پول حقیقی به بورس

امروز پس از ۴ روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام ۵۸۸ میلیارد تومان بود. بیشترین ورود پول حقیقی را شرکت فولاد کویر داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن بیش از ۸۸ میلیارد تومان بود. پس از کویر، شرکت‌های پاکشو و فولاد مبارکه بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

رشد قیمت ۷۴ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۳۶۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۶۰ نماد بورسی و ۱۰۹ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۱۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۸۱ نماد بورسی و ۲۹ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۷۴ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

در معاملات روز شنبه فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) نمادهای سبززرنگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

پالایشی‌ها؛ گروه سبزپوش بازار

امروز قیمت سهام تمامی شرکت‌های گروه فراوره‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای افزایش یافت. نمادهای شپنا، شبندر، شتران، شبریز، ونفت، شرانل، شهرن، شاوان، شسپا، شنفت، شراز و شپاس همگی با رشد ارزش بازار مواجه بودند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌چهار‌شنبه ۴۳ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۷ درصد کاهش یافت و به رقم ۹ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان رسید.

رشد تقاضای بازار

در پایان معاملات امروز ۴۹ نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید ۲۶۰ بود. همچنین امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز چهارشنبه ۱۴۱ درصد افزایش یافت و به رقم ۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز ۴۸ درصد کاهش یافت و ۴۸۳ میلیارد تومان شد.

سهم بیشتر حقیقی ها از تقاضا

امروز در سمت تقاضا، ۹۳ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۷ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۷ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۳ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

عرضه و تقاضای بورس

امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) همانند سه روز کاری گذشته بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید ۲۱۱ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۵ میلیارد تومانی داشت. پس از گدنا، کدما (شرکت معدنی دماوند) و غگرجی (بیسکویت گرجی) بیشترین صف فروش را داشتند.

پاکشو در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز شنبه شرکت پاکشو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۷۳ میلیارد تومان بود.

پس از پاکشو، فولاد کویر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن وتوصا (شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران) و شتوکا (توکا رنگ فولاد مبارکه) در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

برترین‌های جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با تعداد ۳۴۸ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۵۳ سهم در صدر قرار گرفته است. ثبهساز (بهساز کاشانه تهران) در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک صادرات تعلق داشت. سایپا و ذوب آهن اصفهان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

روند+شاخص+کل+بورس۴

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چه فایده آنهایی که صاحبان اولیه پالایش ب ودند و سرمایه خود را بیش از چهار ماه خوا بانده بودند و وقتی دیدند دارند ضرر می کن ند زیر قیمت و ناراضی خارج شدند و در عوض افراد دارای رانت اطلاعاتی یعنی روحانی، د ژپسند، و سایر دوستانشان و افراد حرفه ای در کف قیمت ورود کردند و طی دو هفته ۱۰۰ د رصد سود خالص واقعا متاسفم برای مدیران بی تدبیر و خائن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها