|
کدخبر: 150920

امروز در بورس ۱۵ معامله مشکوک رخ داد

در روز رشد ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحدی شاخص، زیرمجموعه فولاد مبارکه، صنایع ماشین‌های اداری ایران، ایران تراسفو به همراه ۱۲ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس امروز در بورس ۱۵ معامله مشکوک رخ داد

در جریان معاملات نخستین روز کاری این هفته، بازار سهام متعادل و مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت، نماگر بازار با رشد ۳۹ هزار و ۴۷۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۴۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۹.۵ و ۳.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو، بهساز کاشانه تهران، ایران تراسفو، بانک صادرات به همراه سایپا با داد و ستد بیش از ۳۴۸، ۲۵۹، ۲۴۳، ۲۳۵ و ۲۳۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۱ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت نیرو ترانس حاضر در بازار اول بورس با افت ۴.۴ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۰.۲ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های پاکشو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد، پارس سرام، دوده صنعتی پارس، فولاد سپید فراب کویر، صنایع ماشین‌های اداری ایران، توکارنگ فولاد سپاهان (زیرمجموعه فولاد مبارکه)، آبادگران، ژلاتین کپسول، ایران تراسفو، پلاستیک شاهین، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و عمران و توسعه فارس مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور زیرمجموعه فولاد مبارکه، دو شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران و ایران تراسفو به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس
  • ناشناس ارسالی در

    همه دولت در ریزش بورس مقصرند چون ذینفع ب وده و منافع مشترک دارند در اصل به نام کس ر بودجه به کام باند اصلاح طلب برای تامین بودجه و حمایت از جناح اصلاحات تا انتخاب ات ۱۴۰۴ را پیش دریافت کردند تا با این اح تمال که اگر فردی غیر از اصلاح طلب ها سکا ن دولت بعدی را گرفت و دستشان از بودجه ک وتاه شد دغدغه کسری اعتبار حمایت از اصلاح ات نداشته باشند

  • ناشناس ارسالی در

    چه فایده آنهایی که صاحبان اولیه پالایش ب ودند و سرمایه خود را بیش از چهار ماه خوا بانده بودند و وقتی دیدند دارند ضرر می کن ند زیر قیمت و ناراضی خارج شدند و در عوض افراد دارای رانت اطلاعاتی یعنی روحانی، د ژپسند، و سایر دوستانشان و افراد حرفه ای در کف قیمت ورود کردند و طی دو هفته ۱۰۰ د رصد سود خالص واقعا متاسفم برای مدیران بی تدبیر و خائن

ارسال نظر