|
کدخبر: 107590

پیش بینی وضعیت بازار بورس برای فردا (۱۱ تیر)

اکثر فعالان انتظار داشتند، امروز هم معاملات ضعیف‌تری را نسبت به آنچه که در بازار اتفاق افتاد شاهد باشند اما شاخص کل و شاخص کل هم وزن مثبت بسیار خوبی خوردند و این انتظار را ایجاد کردند که فردا نیز بازار خیلی مثبتی را شاهد باشیم.

بورس پیش بینی وضعیت بازار بورس برای فردا (۱۱ تیر)

شاخص کل پس از اصلاح ۱۰ هزار واحدی روز گذشته، رکورد رشد روزانه را طی معاملات امروز شکست و با افزایش ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحدی رسید.

مهدی رضایتی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: بازار امروز برخلاف انتظار خیلی مثبت و محکم بود و با بازار پرنوسان روز قبل، هیچگونه همخوانی نداشت. اکثر فعالان بازار سرمایه انتظار داشتند، امروز هم معاملات ضعیف‌تری را نسبت به آنچه که در بازار اتفاق افتاد شاهد باشند اما شاخص کل و شاخص کل هم وزن مثبت بسیار خوبی خوردند و این انتظار را ایجاد کردند که فردا نیز بازار خیلی مثبتی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر جدی‌ای برای متغیرهای اساسی رخ نداده، ادامه داد: شاهد این بودیم که دلار در محدوده قیمت دیروز قرار گرفت و تنها تغییری که می‌توان برای آن در نظر گرفت این است که علی‌رغم اخباری که درباره عرضه ارز بود، بانک مرکزی موفق به کاهش نرخ دلار نشد. درخصوص تغییر نرخ بهره نیز هنوز این مساله تغییری در بازار ایجاد نکرده است.

وی عنوان کرد: در صنایع نیز اکثر صنایع و سهم‌ها مثبت و پرتقاضا بودند، در مجموع به نظر می‌رسد که ما انتظارات تورمی شدیدی در همه بازارها داریم و در بازارهای رقیب نیز برخی کالاها کمیاب شده‌اند و با دلار گرانتری قیمت‌گذاری می‌شوند؛ این عامل باعث می‌شود که فروشنده‌ها، یعنی افرادی که حاضر به نگهداری ریال شوند کمتر شود. بنابراین با افزایش تقاضا، بازار به راحتی روبه بالا حرکت کرده و قله‌های جدیدی را فتح می‌کند. برای کوتاه مدت نیز انتظار براین است که بازار بتواند روند صعودی فعلی را حفظ کرده و برای هفته آینده نیز باید دید که سمت و سوی اخبار به چه شکل خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها