|
کدخبر: 189214

پیش ‌بینی‌ آینده قیمت طلا

دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

توصیه مهم به خریداران طلا

 ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    طلا کاهشی خواهد بود از یک فعال صنفی شنید م

ارسال نظر