|
کدخبر: 188564

قیمت عصرانه طلا و ارز (۴مرداد)

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به رشد نسبی بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

بانک و بیمه قیمت عصرانه طلا و ارز (۴مرداد)

 قیمت طلا در بازارهای جهانی که امروز دوشنبه تحت تاثیر کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا و نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا افزایش یافته بود به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، هیچ ضمانتی وجود ندارد که از شر کووید ۱۹ خلاص شویم و این امر همچنان تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را حفظ می‌‌‌کند زیرا بانک‌های مرکزی احتمالا سیاست پولی انبساطی را ادامه می‌دهند. با این حال اینس پیش بینی کرد: سرمایه‌گذاران بعید است به شکل گسترده به بازار طلا برگردند مگر اینکه وضعیت کووید ۱۹ به میزان قابل توجهی وخامت پیدا کند.

موارد ابتلا به کووید ۱۹ در تعطیلات آخر هفته همچنان افزایش داشت و شماری از کشورها در آسیا و اروپا برای تحت کنترل گرفتن شیوع نوع دلتای ویروس کرونا همچنان مبارزه می‌کنند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرد.

در این بین، شاخص دلار نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد و جذابیت طلا را تحت الشعاع خود قرار داد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران خارجی گرانتر می کند.

بانک OCBC در یادداشتی اعلام کرد طلا احتمالا همچنان تحت تاثیر بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا قرار خواهد داشت و انتظار می رود برای مدتی به تحکیم در محدوده ای که قرار دارد، ادامه دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه شنبه آغاز می شود و اگرچه انتظار نمی رود تغییری در سیاست پولی روی دهد اما سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی درباره زمان آغاز تعدیل سیاستهای پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکا هستند.

 قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۴ مرداد تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۵ هزار و ۱۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۵۶۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۷۵ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۷۸۸ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۴۴ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۹۷ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۲۲۷ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۳۷۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر