|
کدخبر: 174338

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲ خرداد)

اگرچه انتظار می‌رفت بعد از پایان چهارمین دور از نشست مشترک برجام و انتشار اخبار مثبت، بازار ارز در مسیر نزولی قرار بگیرد اما روز پنجشنبه قیمت دلار به ۲۲۹۰۰تومان افزایش یافت و در بازار امروز هم در این سطح باقی ماند.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲ خرداد)

روز چهارشنبه اگرچه تا قبل از آغاز مذاکرات برجام قیمت دلار از ۲۳۱۰۰ به ۲۲۷۰۰تومان کاهش یافته بود اما از همان شب روند بازار تحت تاثیر انتشار اخبار ضد‌و‌نقیض صعودی شد و قیمت دلار تا پایان معاملات هفته پیش به ۲۲۹۵۰تومان رسید.

یکی از نظرات مثبت نسبت به این مذاکرات ادعای نماینده اتحادیه اروپا بود که اظهار کرد کاملا مطمئنم توافق نهایی برای برجام حاصل خواهد شد، همچنین در این رابطه عراقچی نیز اعلام کرده درباره برخی موضوعات کلیدی تصمیم‌گیری نشده است اما امیدواریم که به نتیجه برسیم.

اما در میان اظهارات امیدوارکننده، مجددا برخی اخبار باعث شد دلار آنطور که باید به این دور از مذاکرات که نتیجه خوبی هم داشته واکنش مثبتی نشان ندهد؛ شبکه پرس تی‌وی روز پنجشنبه به نقل از منبع آگاه خود گزارش کرد که آمریکا قصد لغو کامل هیچ‌ یک از تحریم‌ های نفتی، بانکی، مالی و انرژی را ندارد بلکه می‌خواهد در مدت زمان طولانی و طی مراحل متعدد و گام به گام، اقدام به توقف موقت برخی تحریم‌ها آن‌هم در بازه‌های زمانی ۱۲۰ و ۱۸۰روزه کند؛ در این میان وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد که تحریم‌ها را تنها بعد از بازگشت دوجانبه به برجام رفع می‌کنیم.

این اظهارات ضدونقیض باعث شد دلار در محدوده ۲۲۸۰۰ تا ۲۲۹۰۰تومان نوسان داشته باشد و همچنین در معاملات پشت خطی هم نرخ این ارز بین کانال ۲۲ و ۲۳هزار تومان در رفت‌و‌آمد است و به نظر می‌رسد تا زمانی که اقدام عملی صورت نگیرد، بازار به اخبار صرف واکنش نشان نخواهد داد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • حمید ارسالی در

    تو روحتون ریدن با این تحلیل های ابکی بگی ن می خوایم گرون باشه دیگه این تحلیل های چوسکی چیه

ارسال نظر