|
کدخبر: 173901

امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ + نمودار

امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰رفتار معامله گران بازار دلار در روز چهارشنبه عجیب بود.

بانک و بیمه امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ + نمودار

در ۲ ساعت ابتدایی روز پنجم هفته، شدت هیجان فروش در بازار اسکناس آمریکایی شدید بود. بازار بدون معامله سطوح ۲۳ هزار تومان و ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست داد و تا محدوده ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومانی پایین رفت. به گفته فعالان، خوشبینی نسبت به نتایج مذاکرات هسته ای موجب شده بود که شدت فروش در بازار بالا برود.

با این حال، از ساعت یک ظهر این دیدگاه در بازار برجسته شد که ممکن است مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد. این اتفاق موجب شد که بین ساعت یک تا سه بعدازظهر، کمی خریداران در بازار بیشتر شوند و قیمت به سرعت خود را تا محدوده ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان بالا بکشد. با وجود افزایش انتهای وقت، اسکناس آمریکایی در روز گذشته حدود ۱.۸درصد از ارزش خود را از دست داد. به گفته فعالان، در صورتی که خبر خاصی از مذاکرات هسته ای منتشر شود، ممکن است بار دیگر قیمت دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی بازگردد. رفت و برگشت شدید قیمت اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه موجب شد که احتیاط برخی از معامله گران نیز در بازار بالا برود.

برگشت سکه به زیر ۱۰ میلیون

در بازار سکه نیز شدت تغییرات در روز پنجم هفته زیاد بود، ولی با شکست مرز ۱۰ میلیونی، بازار آرام تر شد. روز چهارشنبه سکه در ابتدای روز نزدیک به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شد ولی در اواخر روز به محدوده ۹ میلیون و۹۳۰ هزار تومان رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که فلز گران بهای داخلی یک روز قبل در آستانه محدوده ۱۰ میلیون و۳۰۰ هزار تومانی قرار گرفته بود. فلز گران بهای داخلی نسبت به روز سه شنبه بیشتر از ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در بازار طلا نیز روز چهارم هفته گرم طلای ۱۸ عیار افت سنگینی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون تومانی نزدیک شد. طلا در روز جاری۲.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. بازار سهام نیز امروز شاهد افت قیمت بود و شاخص کل این بازار۱.۶ درصد افت قیمت را به ثبت رساند.

بازدهی+بازارها+۲۹+اردیبهشت+۱۴۰۰

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    بازارمالی هرچی هست بایدقرب وارزش به ریال پول ملی کشورمان بدهدوقیمت ارزخارجی باید نزولی باشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها