|
کدخبر: 153198

پیش بینی قیمت دلار تا آخر هفته جاری

امروز قیمت دلار بعد از حدود یک ماه ماندگاری در محدوده ۲۴هزار تومان تحت تاثیر اظهارات منفی پیرامون برجام وارد کانال ۲۵هزار تومان شد و صعود به این نرخ حساس، احتیاط معامله‌گران را بیشتر کرد.

بانک و بیمه پیش بینی قیمت دلار تا آخر هفته جاری

دو روز پیش بعد از انتشار صحبت‌های بایدن مبنی بر عدم لغو تحریم‌ها برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکره، قیمت دلار در بازار نقدی تا ۲۴۷۰۰ و در معاملات پشت خطی شبانه تا ۲۴۸۰۰تومان بالا رفت ولی این هیجانات به بازار دیروز سرایت نکرد و تا بعد از ظهر دلار در محدوده ۲۴۵۰۰تومان قرار داشت.

ولی روند بازار ارز تا پایان روز دوباره تغییر کرد و دلار در آخرین ساعات معامله به ۲۴۹۰۰تومان رسید و بعد از بسته شدن بازار نقدی معامله‌گران موفق شدند نرخ این ارز را در معاملات پشت خطی به کانال ۲۵هزار تومان برسانند؛ در بازار ارز امروز دلار با یک پله عقب‌نشینی یعنی با قیمت ۲۴۹۰۰تومان کار خود را آغاز کرد ولی طولی نکشید که نرخ این ارز به ۲۵۰۵۰تومان افزایش یافت و به این ترتیب قیمت اسکناس آمریکایی پس از حدود یک ماه ماندگاری در محدوده ۲۴هزار تومان توانست به کانال حساس ۲۵هزار تومان دست یابد.

دلار صرافی‌ملی چهار پله پیشروی کرداگرچه قیمت دلار صرافی‌ملی چند روزی بود که در سطح ۲۳۷۰۰تومان درجا می‌زد، اما امروز پا در مسیر صعودی گذاشت و با افزایش چهار پله‌ای به ۲۴۱۰۰تومان رسید، همچنین قیمت یورو نیز در بازار آزاد و صرافی‌بانکی افزایش یافت و به ترتیب ۳۰۳۰۰ و ۲۹۱۰۰تومان اعلام شد.

تغییر کانال دلار در تابلوی صرافی‌هاامروز نرخ ارز در صرافی‌های رسمی نیز همپای بازار آزاد و صرافی‌ملی با افزایش رو‌به‌رو بود تا جاییکه دلار کانال ۲۴هزار تومان را پس گرفت و در تابلوی صرافی‌ها با قیمت ۲۴۳۰۰ و یورو ۲۸۸۰۰تومان برای فروش نمایان شد، نرخ خرید دلار هم در این بازار به ۲۳۸۵۰ و یورو به ۲۸۳۵۰تومان رسید.

درهم در آستانه ورود به مرز حساسروند صعودی که نرخ درهم از سه روز گذشته در پیش گرفته یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار بر افزایش قیمت دلار بوده؛ تا اوایل هفته جاری درهم در سطح ۶۶۰۰تومان جولان می‌داد اما در بازار امروز با رشد ۳۳۰تومانی به ۶۹۳۰تومان افزایش یافته است.

به گفته تحلیلگران، دلار ۲۵هزار تومانی که امروز بازار ارز به خود دید متناسب با نرخ فعلی درهم نیست و جو روانی تنش‌های لفظی ایران و غرب بر سر برجام باعث شده دلار بالاتر از قیمت واقعی‌اش قرار بگیرد، حالا در چنین شرایطی افزایش نرخ درهم به سطح ۷۰۰۰تومان روند صعودی دلار را تشدید خواهد کرد.بلاتکلیفی معامله‌گران تا سوم اسفنددرحالیکه تا چند هفته پیش تصور می‌شد با حضور بایدن در کاخ سفید تحریم‌های ایران به سرعت لغو شود، حالا با افزایش تنش‌های لفظی بین دو کشور انتظار معامله‌گران کاملا تغییر کرده و تردید نسبت به آینده جای امیدواری را گرفته است.

البته تغییر رفتار بازار ارز طی این مدت صرفا تحت تاثیر اخبار و اظهارنظر‌های سیاسی بوده و هنوز در عمل اقدامی برای برجام و تحریم‌ها صورت نگرفته است؛ به همین دلیل خرید و فروش‌ها همچنان در سایه احتیاط انجام می‌شود و فعالان بازار به افزایش قیمت دلار چندان دل خوش نمی‌کنند زیرا با انتشار هر خبر سیاسی نرخ ارز در لحظه تغییر خواهد کرد.

اما درواقع معامله‌گران چشم انتظار سررسید مهلت ظریف به آمریکا هستند زیرا همانطور که گفته شده در صورت عدم لغو تحریم‌ها، ایران سوم اسفند ماه اجرای پروتکل‌های الحاقی را متوقف خواهد کرد؛ بنابراین طی این مدت هر خبر سیاسی منفی می‌تواند نرخ ارز را به رقم‌های بالاتری برساند و حتی ممکن است با دخالت بازارساز و یا انتشار اخبار مثبت دلار مجددا کانال ۲۴هزار تومان را پس بگیرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    اقایون شماها کشور رو به سمت پرتگاه دارید میبرید.... داریم میریم به سمت کره شمالی .......... بعد میشیم ونزولا ........عقل ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها