|
کدخبر: 150956

آخرین وضعیت بازارهای مالی / سکه از بورس عقب افتاد + نمودار

امروز ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ معاملات دلار در ابتدای هفته هیجانی آغاز شد؛ اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی آغاز به کار کرد که بیش از ۸۰۰ تومان با قیمت بسته شده روز پنج شنبه فاصله داشت.

بانک و بیمه آخرین وضعیت بازارهای مالی / سکه از بورس عقب افتاد + نمودار

صعود هیجانی دلار زمینه ساز افزایش فروش برخی از بازیگران ارزی شد و این مساله موجب شد که تا انتهای روز، قیمت در جهت نزولی حرکت کند. در واقع، از همان ابتدای روز شنبه، عده ای از معامله گران وارد فرآیند سودگیری شدند، سودگیری که قیمت دلار را تا ۲۴هزارو۲۰۰تومان پایین برد.

نوسانات سیاسی دلار

برخی از معامله گران باور داشتند، رفت و برگشت دلار در روز شنبه تحت تاثیر اخبار سیاسی بود. به باور آنها، بازار در ابتدای روز بیشتر تحت تاثیر اظهاراتی بود که نشان می داد،‌ آمریکا برای بازگشت به برجام شروطی دارد. با این حال، از اواسط روز، معامله گران به خبر دیگری حساس شدند که «مشاور امنیت ملی بایدن، پیشنهاد جدول زمانی سریعی را برای بازگشت به توافق هسته ای مطرح کرده است». می توان گفت که بازار ارز در روزهای اخیر بسیار به اخبار سیاسی حساس شده است و هر گونه خبر در مورد برجام، تحریم ها و آینده روابط ایران و آمریکا می تواند جهت قیمت دلار را صعودی یا نزولی کند.

کف قیمت بالا آمد

برخی از معامله گران ارزی باور داشتند، با رفتن دلار به کانال ۲۴ هزار تومان، کف قیمت این ارز نیز بالاتر آمده است. از نگاه آن ها در شرایط کنونی بازار برای اینکه در جهت کاهشی قرار بگیرد، نیاز دارد که در مرحله اول از کانال ۲۴ هزار تومانی پایین برود و در مرحله دوم، محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد. این در حالی است که دو هفته پیش، معامله گران کف قیمت دلار را ۱۸ الی ۲۱ هزار تومانی می دانستند.

در اولین روز هفته، سکه امامی به کانال ۱۱ میلیون تومانی رفت و حتی محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰هزار تومان را نیز ملاقات کرد. با این حال، از حدود ساعت ۱۲ ظهر، فلز گران بهای داخلی نیز گرفتار موج نزولی شد و در نهایت با برگشت به زیر ۱۱ میلیون، در محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه با اینکه از سقف روزانه، عقب نشینی شدیدی کرد، نسبت به روز پنج شنبه افزایش یک درصدی را به ثبت رساند. افزایش یک درصدی سکه در حالی رخ داد که شاخص کل بورس در اولین روز هفته توانست بالای ۳ درصد رشد را به ثبت برساند.

بازدهی+نموار

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چه فایده آنهایی که صاحبان اولیه پالایش ب ودند و سرمایه خود را بیش از چهار ماه خوا بانده بودند و وقتی دیدند دارند ضرر می کن ند زیر قیمت و ناراضی خارج شدند و در عوض افراد دارای رانت اطلاعاتی یعنی روحانی، د ژپسند، و سایر دوستانشان و افراد حرفه ای در کف قیمت ورود کردند و طی دو هفته ۱۰۰ د رصد سود خالص واقعا متاسفم برای مدیران بی تدبیر و خائن

ارسال نظر