|
کدخبر: 159446

بازار انرژی سوریه یک فرصت برد-برد است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به تولید زیاد بنزین در ایران، می‌توانیم مازاد بنزین خود را به این کشور صادر کنیم و از این طریق منابع مالی جدیدی به‌دست بیاوریم.

انرژی بازار انرژی سوریه یک فرصت برد-برد است

رضا پدیدار با اشاره به ظرفیت مازاد تولید بنزین در ایران گفت: ایران توان صادرات فرآورده‌های هیدروکربنی و خدمات فنی و مهندسی فراوانی دارد و اگر بخواهیم این توان در حوزه فنی و مهندسی را تبدیل به ارزش پولی کنیم، ارزش اقتصادی بیش از ۱۲ میلیارد دلار دارد.

وی از توان خدمات فنی و مهندسی در بازسازی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و همچنین آنچه در فرآیند محصولات هیدروکربنی قرار می‌گیرد به‌دست مهندسین ایرانی گفت و اظهارکرد: این شرایطی که درحال‌حاضر وجود دارد یک بازی برد برد بین ایران و سوریه است که هم می‌توانیم مشکل تأمین فرآورده‌های این کشور را با بازسازی پالایشگاه‌ها انجام دهیم و هم اینکه می‌توانیم از ظرفیت مازاد خودمان استفاده کنیم و منابع مالی به‌دست بیاوریم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به شرایط سوریه، افزود: اوضاع معیشتی مردم سوریه با توجه به وضعیت این کشور، قدری سخت است. در اثر تحریم‌ها و مشکلات ناشی از جنگ با تروریست‌ها، نرخ بنزین افزایش و فرآورده‌های نفتی نیز کاهش یافته است. شرایطی که در سوریه وجود دارد، سبب شده بین چهار تا پنج میلیون نفر لیتر تقاضای روزانه خرید بنزین داشته باشند اما درحال‌حاضر فقط یک سوم این نیاز در سوریه توزیع می‌شود.

به گفته این مقام مسئول ایران می‌تواند کمبود بنزین سوریه را از محل مازاد ظرفیت تولید بنزین در داخل کشور جبران کند. با توجه به راه‌اندازی فاز جدید پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون لیتر مازاد بنزین داریم که باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها