|
کدخبر: 159350

پاداش میلیاردی مدیر وزارت نفت به خزانه بازگشت

با ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده مدیرعامل سابق شرکت پتروپارس، اضافه مبلغ پرداخت شده به عنوان "پاداش سنوات خدمت" معادل ۱.۴ میلیارد تومان از حساب این مدیر نفتی به حساب شرکت ملی نفت بازگشت.

انرژی پاداش میلیاردی مدیر وزارت نفت به خزانه بازگشت

با نزدیک شدن به پایان عمر دولت دوازدهم به نظر می‌رسد که موعد حساب و کتاب از مسئولان و مدیران دولتی فرا رسیده است. در این بین وزارت نفت یکی از وزارتخانه‌هایی است که به دلیل حجم بالای معاملات و بزرگ بودن ارقام آنها باید بیش از سایر وزارتخانه‌ها تحت نظارت نهادهای نظارتی قرار گیرد تا با اقدام به موقع این نهادها، از هر گونه سوءاستفاده از بیت‌المال جلوگیری شود.

در طول یک سال گذشته تخلفات متعددی در مجموعه وزارت نفت اتفاق افتاد که از جمله‌ آنها می‌توان به «اعطای دو پایه تشویقی مادام‌العمر به ۱۱ مدیر نفتی»، «ترفیع رتبه غیرقانونی بهروز نعمتی نماینده سابق مجلس»، «اعطای امتیازات ویژه برای نمایندگان ادوار مجلس شاغل در وزارت نفت» و امثال آنها اشاره کرد.

در موارد ذکر شده، پس از نشر تخلفات توسط رسانه‌های رسمی و با پیگیری نهادهای نظارتی، با اقدامات غیرقانونی در مجموعه وزارت نفت برخورد شده و از تخلف در این وزارتخانه جلوگیری شده است.

ماجرای تخلف میلیاردی مدیرعامل سابق شرکت نفتی چیست؟

اما در جدیدترین نمونه تخلفات رخ داده در مجموعه وزارت نفت، می‌توان به دریافت دو بار "پاداش سنوات خدمت" توسط مدیرعامل سابق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت اشاره کرد. مدیر یاد شده در مهرماه سال ۷۹ (۷۹/۰۷/۰۵) از موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی به این شرکت زیرمجموعه نیکو مامور می‌شود. وی در دی ماه سال ۹۵ بازنشسته شده ولی از این تاریخ تا ۹۷/۰۸/۲۲ به صورت قراردادی تمام وقت به عنوان مدیرعامل شرکت زیرمجموعه نیکو ادامه فعالیت می‌دهد.

 به بیان دیگر تخلف صورت گرفته در پرونده مدیرعامل سابق این شرکت بدین صورت است که پاداش سنوات خدمت برای وی از زمان ماموریت وی در شرکت زیرمجموعه نیکو (۷۹/۰۷/۰۵) تا بازنشستگی وی در دی ماه ۹۵ به صورت مضاعف محاسبه شده است. نکته جالب توجه اینکه وی یک بار بابت خدمت در شرکت نفت تا دی ماه ۹۵، مبلغی حدود ۶۳۵ میلیون تومان به عنوان "پاداش سنوات خدمت" از شرکت ملی نفت ایران دریافت کرده است و علاوه بر این، مبلغی حدود ۱.۶ میلیارد تومان نیز بابت پاداش سنوات خدمت مربوط به دوران حضور خود در شرکت پتروپارس از تاریخ ۷۹/۰۷/۰۵ لغایت ۹۷/۰۸/۲۲ دریافت کرده است.

یعنی پاداش سنوات خدمت مربوط به حضور وی در شرکت زیرمجموعه نیکو باید از دی ماه ۹۵ تا ۹۷/۰۸/۲۲ محاسبه میشد، زیرا پاداش سنوات قبل از دی ماه ۹۵ یک بار توسط شرکت ملی نفت محاسبه و پرداخت شده بود.

در این راستا با ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده مدیرعامل سابق شرکت زیرمجموعه نیکو، اضافه مبلغ پرداخت شده به عنوان "پاداش سنوات خدمت" معادل ۱.۴ میلیارد تومان از حساب این مدیر نفتی به حساب شرکت ملی نفت بازگشت و جلوی تخلف ۱.۴ میلیارد تومانی در مجموعه شرکت ملی نفت و وزارت نفت گرفته شد.

ناصر مولایی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت در نامه‌ای به نهادهای نظارتی خبر بازگشت مبلغ ۱.۴ میلیارد تومان را تایید کرد.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    به اینها پاداش نمیگویند دزدی اشکار از جی ب ملت میگویند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها