|
کدخبر: 159126

امسال چند روستا به آب سالم دسترسی پیدا کردند؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: در سال ۹۹ یک هزار و ۶۶۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار نفر به شبکه آب سالم دسترسی پیدا کردند.

انرژی امسال چند روستا به آب سالم دسترسی پیدا کردند؟

جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پویش هر هفته الف_ب ایران در هفته چهل و چهارم گفت: در واقع در پویش امروز یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری آبرسانی در کشور در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و کرمان انجام شده است.

او ادامه داد: طرح ملی آبرسانی به روستا‌های کشور در سال ۹۳ و با اجازه رهبر انقلاب و برداشت از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بیان کرد: درحال‌حاضر۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر به آب سالم دسترسی پیدا کردند و تا پایان دولت هم این رقم به عدد ۹.۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جانباز تصریح کرد: در سال ۹۹ یک هزار و ۶۶۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار نفر به شبکه آب سالم دسترسی پیدا کردند که در پویش هر هفته الف_ب ایران آبرسانی برای یک هزار و ۶۵۰ روستا صورت گرفته است.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد زیادی وارد مدار می‌شوند و جمعیت نهایی دسترسی به آب سالم افزایش می‌یاید.

جانباز بیان کرد: متاسفانه ۱۶۸ روستا فاقد تاسیسات آب در کشور وجود داشتند که برای نخستین بار به شبکه آب سالم دسترسی پیدا کردند و همچنین ۷ روستا در استان کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با کمک جمعی از خیرین آبرسانی می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها