|
کدخبر: 159014

فروش ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

وزارت انرژی امریکا در راستای دستورالعمل اخیر کنگره در خصوص فروش نفت ذخایر استراتژیک، قراردادهایی را برای فروش ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت اعطا کرد.

انرژی فروش ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

دفتر انرژی فسیلی وزارت انرژی امریکا در اوایل فوریه سال ۲۰۲۱ اطلاعیه فروش از ذخایر استراتژیک نفت برای عمل به الزام فروش ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت در سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرد. عواید حاصل از این فروش تا پایان سال مالی جاری به خزانه داری واریز خواهد شد.

وزارت انرژی امریکا هفته گذشته در فروش بر اساس نرخ رقابتی، قراردادهایی به شرکت‌های گلنکور، عرضه و تجارت ماراتون پترولیوم، موتیوا اینترپرایز، فیلیپس ۶۶، شل تردینگ، شرکت بازاریابی و عرضه والرو و دولت استرالیا اعطا کرد. در مهلت داده شده برای ارائه قیمتهای پیشنهادی خرید، مجموعا ۱۰ شرکت به اطلاعیه وزارت انرژی امریکا پاسخ داده و ۶۰ پیشنهاد خرید را تنظیم کرده بودند.

از ۱۰.۱ میلیون بشکه نفت به فروش گذاشته شده، ۴.۱ میلیون بشکه از پایگاه برایان موند نزدیک فریپورت، ۳.۳ میلیون بشکه از پایگاه وست هکبری نزدیک هکبری لوییزیانا و ۲.۷ میلیون بشکه از پایگاه بیگ هیل نزدیک وینی تگزاس فروخته خواهد شد. تحویل این نفت در فاصله آوریل تا مه امسال انجام خواهد گرفت.

ذخایر استراتژیک نفت در دهه ۱۹۷۰ بدنبال تحریم نفتی عربی که باعث شکل گیری بحران سوخت در امریکا شد، ایجاد شد و تا ۲۶ فوریه سال ۲۰۲۱ میزان این ذخایر ۶۳۷.۸ میلیون بشکه بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در مارس سال گذشته که قیمتهای نفت در آغاز پاندمی سقوط کرده و پیمان اوپک پلاس پس از اختلاف میان عربستان سعودی و روسیه منحل شد، امریکا اعلام کرد آماده خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت خام برای پر کردن دوباره ذخایر استراتژیک با نفت ارزان نرخ و حمایت از صنعت نفت داخلی است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها