|
کدخبر: 115910

۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۵/۲۲)

در این گزارش نگاهی به ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی انداخته ایم.

انرژی ۱۰ خبر مهم معدن و انرژی امروز (۹۹/۰۵/۲۲)

معدن عصای دست انسان یا بلای جان طبیعت؟

با رشد عملیات معدن، تولید زباله‌های آنها نیز با وجود این واقعیت که بسیاری از زباله ها دارای منابع مفید و حتی گرانبها هستند نیز وجود دارد.

بنزین تک نرخی و سهمیه تغییر نخواهد کرد

وزیر نفت با اشاره به اینکه در خصوص تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده است، گفت: هنوز مشخص نیست چه چیزی در مجلس به تصویب می‌رسد با این حال مقدار بنزین سهمیه‌ای تغییر نخواهد کرد اما در آن صورت، بنزین به یک قیمت خواهد بود و بقیه آن در حساب یارانه افراد واریز می‌شود.

بالابردن ارزش افزوده معدن‌ کاری با سوخت مناسب

برخی از شرکت‌های معدنی آفریقایی راهکارهایی را به منظور بهینه‌سازی سوخت و استفاده حداکثری از آن ارائه کرده‌اند که با بهره‌گیری از آن دوام و پایداری تجهیزات تضمین شده و با نصب تجهیزات کاتالیست روی خروجی احتراق از ایجاد گازهای گلخانه‌ای نیز جلوگیری می‌شود.

مردم می‌توانند تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت بخرند

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: مردم می‌توانند به اندازه توان خود از یک تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت بخرند.

معدنی‌ها در تیرماه چقدر در بورس فروختند؟

ارزش فروش شرکت‌های معدن و صنایع معدنی حاضر در بورس، طی تیر ماه امسال با رشد ۵۱درصدی همراه شد. میزان فروش ۷۴شرکت این بخش در این مدت از ۲۱.۴هزار میلیارد تومان گذشت.

اختلاف وزرای نفت و اقتصاد از زبان زنگنه

وزیر نفت گفت: هیچ اختلافی بین من و وزیر اقتصاد نبوده است و تعجب می‌کنم که با ناپختگی یک مسئولی در سازمان خصوصی‌سازی موجب نگرانی مردم شد.

ایران جزء ۱۰ کشور برتر تولید‌کننده فولاد

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در حاشیه این بازدید ضمن ابراز خردسندی از تلاش و عملکرد پیمانکار و سرمایه‌گذاران در واحد آنومالی شمالی از همکاران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خواستار تدبیر و برنامه جهت رفع عقب افتادگی فعالیت معدنکاری در معدن سنگ آهن چاه گز شد.

واکسنی برای مرهم دو درد

موفقیت واکسن کرونا در روسیه باعث شد تا قیمت نفت امروز با رشد بیش از یک درصد در معاملات همراه شود.

تصمیمی مهم برام برای رونق بخشی به معدن

بخشی از اختیارات شورای‌عالی معادن با هدف رونق‌بخشی به تولید و احیا و ایجاد تحرک در معادن غیرفعال مستقر در سراسر کشور، به شورای معادن استانها واگذار شد.

رکورد بی‌نظیر آلومینیوم در تولید

آلومینیوم در سال جهش تولید، همچنان بالاترین رقم رشد تولید را در بین تولیدات شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در اختیار دارد. تولید شمش این محصول طی چهار ماه ابتدای امسال با رشد ۶۷درصدی همراه شد.

ارسال نظر