|
کدخبر: 106127

کاهش هزینه ‌های تولید کنتور هوشمند

مدیرعامل توانیر گفت: طراحی و ساخت کنتور‌های هوشمند هم اکنون به قیمت کنتور‌های دیجیتال تولید می‌شود و این کار باعث صرفه جویی چند صد میلیارد تومانی در صنعت برق کشور شده است.

انرژی کاهش هزینه ‌های تولید کنتور هوشمند

محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر پیش از ظهر امروز، در آیین افتتاح همزمان مرکز پایش صنعت برق و نیروگاه شاهرود که با حضور وزیر نیرو در چارچوب هشتمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد، با بیان این که مرکز یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی برق است، اظهار داشت: با رویکرد جدید مدیریتی شاخص راندمان برق و تلفات آن دچار تغییرات بسیار مطلوب شده است و برق به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی افزود: با طراحی سازوکار‌های تشویق محور برق تحویلی به مشترکان به شکل مناسبی به مصرف می‌رسد و این درحالی است که با این روش بهره وری صنعتی نیز در واحد‌های صنعتی به شکل قابل اعتنایی افزایش یافته است.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: یکی از وطایف شرکت توانیر نظارت و ارزیابی برعملکرد است که تا پیش از این چنین کاری با درصد خطای بالا به انجام می‌رسید، اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انسانی تمام اطلاعات و شاخص‌ها جمع آوری می‌شود.

وی افزود: این مرکز که امروز افتتاح می‌شود بصورت حاکمیتی شکل گرفته و این مدل و روش به شرکت‌های زیرمجموعه در شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کرده است.

متولی زاده با اشاره به اینکه کار‌های اجرایی مربوط به تجهیز و راه اندازی مرکز پایش توانیر در کمتر از یک ماه انجام شده است، گفت: درحال حاضر در این مرکز دسترسی برخط به ۳۹ سیستم خدمات مشترکان، مراکز اتفاقات برق، مراکز داده کنتور‌های هوشمند در شرکت‌های توزیع و سامانه کنتور‌های بازار برق در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برقرار شده و امکان پایش و ارزیابی روزانه عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه نیز فراهم شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون در کشور خط تولید کنتور‌های هوشمند به شکلی جدی وارد کار شده است گفت: درحال حاضر تمام مبادی برق و توزیع در کشور به کنتور‌های هوشمند مجهز شده اند و همچنین مشترکان صنعتی نیز دارای کنتور‌های هوشمند شده اند ومصرفشان به راحتی رصد می‌شود.

متولی زاده همچنین تصریح کرد که طراحی و ساخت کنتور‌های هوشمند هم اکنون به قیمت کنتور‌های دیجیتال تولید می‌شود و این کار باعث صرفه جویی چند صد میلیارد تومانی در صنعت برق کشور شده است.

وی در پایان به عملکرد مطلوب مدیریتی در زمان پیک مصرف هنگام افزایش دمای هوا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه چالش بوجود آمده بین تولید و افزایش مصرف با دقت مدیریتی رفع شده است.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها