|
کدخبر: 256111

یک اتفاق جدید برای بورس

ادامه روند صعودی در بازار سرمایه که از ابتدای امسال آغاز شده بود، باعث شد شاخص کل بورس بتواند در هفته جاری دوباره و پس از حدود ۸ ماه وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شود.

اقتصاد یک اتفاق جدید برای بورس

بررسی آمار کل معاملات بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۱۸.۹۴ درصد از ۲۷۶ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است. این در حالی است که حجم کل معاملات با ۲.۶۶ درصد کاهش از ۵۳ هزار و ۵۳۸ میلیون سهم در هفته گذشته به ۵۲ هزار و ۱۱۴ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

عقب‌نشینی بازار اول سهام و بازار مشتقه

ارزش معاملات در بازار اول سهام با کاهشی ۶.۲۲ درصدی از ۱۲۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به ۱۱۳ هزار و ۸۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. اما در مقابل ارزش معاملات در بازار دوم سهام رشدی ۱۸.۴۳ درصدی داشت و از ۹۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال به ۱۰۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی نیز با رشدی ۴۲۱ هزار و ۴۲ درصدی توانست از ۴۲۴۵ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۲۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در هفته جاری صعود کند.

البته ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهشی ۲۳.۹۸ درصدی از ۵۲۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۹۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هم ۴۲.۵ درصد افزایش یافت و از ۶۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۸۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

هفته سبز شاخص‌ها

شاخص کل بورس توانست با ۴ درصد افزایش بیش از ۵۸ واحد افزایش یابد و از یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد در هفته گذشته تا یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد در هفته جاری صعود کند.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۴.۸۲ درصد افزایش بیش از ۱۸ واحد صعود کرد و از ۳۸۲ هزار و ۹۶۴ واحد در هفته گذشته به ۴۰۱ هزار و ۴۳۷ واحد در هفته جاری رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر