|
کدخبر: 210725

چند معامله مشکوک دیروز در بورس رخ داد

در روز افت ۲۸.۶ هزار واحدی شاخص، دو پتروشیمی بورسی، فولاد مبارکه، بانک پرحاشیه، دو شرکت دارویی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

اقتصاد چند معامله مشکوک دیروز در بورس رخ داد

در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان منفی قیمت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۸ هزار و ۶۰۶ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۴۰۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۶.۱ و ۱۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با داد و ستد ۳۷۰، ۳۴۰، ۲۷۹، ۲۲۱ و ۲۱۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۷ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، پتروشیمی اصفهان شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۲ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پتروشیمی قائد بصیر، سیمان هرمزگان، سرمایه گذاری پارس آریان، تجهیز نیروی زنگان، پارس دارو، سرمایه گذاری ایساتیس پویا، پرمیت، بیمه سینا، فولاد مبارکه، آسان پرداخت، داروسازی اکسیر، ریل گردش ایرانیان، بانک سرمایه و کمک فنر ایندامین سایپا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو پتروشیمی، بانک سرمایه، فولاد مبارکه، دو شرکت دارویی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر