|
کدخبر: 162308

وضعیت بازار ارز پیچیده شد!

پیش بینی قیمت دلار امروز با توجه به فضای روز قبل بازار ارز پیچیده است در حالی که تحلیل گران فنی از تشکیل الگوهای نزولی در بازار ارز خبر می دهند معامله گران در پشت خط به دنبال افزایش قیمت بودند.

در یک بازار نیمه جان و کم عمق اولین قیمت بسته شده برای دلار در بازار ارز را می توان در محدوده ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد کرد. با این حساب قیمت دلار در اولین روز کاری بازار ارز در سال ۱۴۰۰ بالاتر از آخرین قیمت سال ۹۹ بسته شد.

در بازار عمده فروشی ارز نیز روند حجم معاملات و قیمت ها قابل تامل بود. در بازار متشکل ارزی قیمت دلار نسبت به قیمت پایان سال گذشته حدود دو درصد بالاتر رفت. البته حجم معاملات ارز در روز گذشته کمتر از میزان ۲۸ اسفند سال ۹۹ بود. اما قیمت یورو با وجود آنکه حجم معاملات آن ۶۰ درصد بالاتر رفته در مقایسه با آخرین روز کاری سال گذشته حدود دو درصد گرانتر شده است. این اتفاق نشان می دهد فشار تقاضا برای یورو بالا است. زیرا در ابتدای سال نیز روند قیمت یورو افزایشی بود. یکی از دلایل بالا بودن تقاضا برای یورو احتمالا بالا بودن حجم سفرهای خارجی است. اما از منظر کارشناسان یک میلیون یورو معامله را فقط سفرهای خارجی توضیح نمی دهد و احتمال دارد تقاضاهای دیگر نیز در فشار به قیمت یورو دخیل باشد.

پیش بینی قیمت دلار در ۸ فروردین

پیش بینی قیمت دلار امروز با توجه به فضای روز قبل بازار ارز پیچیده است در حالی که تحلیل گران فنی از تشکیل الگوهای نزولی در بازار ارز خبر می دهند معامله گران در پشت خط به دنبال افزایش قیمت بودند.

در معاملات پشت خطی هر سه عناصر اثر گذار بر بازار نقدی نوسان صعودی داشتند. قیمت دلار پشت خط، قیمت دلار فردایی هرات و نرخ درهم صعودی بودند تا نشان دهد نوسان گیران به دنبال بهره گیری از تعطیلات نوروز برای صعود هستند. برخی می گویند در تعطیلات نوروز بازیگرانی فعال هستند که معاملات زیاد اما کوتاه مدت انجام دهند. در واقع سعی دارند با افزایش سرعت معاملات بازدهی خود را در روزهای کم عمق بازار بالا ببرند.

پیش بینی قیمت دلار امروز از پشت خط

در بازار پشت خطی قیمت دلار صعودی شد. نرخ دلار از حدود ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان تا بالای ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان نوسان کرد تا اولین سیگنال افزایشی به بازار ارز امروز باشد.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر هرات

۲۵ هزار و ۱۰۰ قیمت سقف برای دلار هرات به حساب می آید احتمال می رود در این قیمت فروش ها زیاد شود و قیمت دلار در بازار هرات ریزش کند اما در معاملات پشت خطی این سقف شکست. باید دید در بازار نقدی چه اتفاقی رخ خواهد داد زیرا شواهد فنی حکایت از ان داشت که قیمت دلار هرات زور صعود ندارد.

پیش بینی قیمت دلار امروز از مسیر درهم

نرخ درهم امارات نیز یکی از علائم برای معامله گران در بازار ارز است. قیمت طلایی درهم برای بازار ارز امروز ۶ هزار و ۹۶۰ تومان برآورد شد. این نرخ در مقایسه با آخرین قیمت سال قبل۹۰ تومان بالاتر است. نرخ طلایی درهم نرخی است که انجام معامله بالا یا پایین آن به روند بازار جهت می دهد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها