|
کدخبر: 159472

سایه آزادسازی منابع ارزی بر روی دلار

بهای دلار در بیستمین روز از آخرین ماه سال، با نوسان اندک همراه شده است. این در حالی است که همچنان خبرهای مرتبط با آزادسازی منابع ارزی کشورمان، بر معاملات بازار ارز سایه اثرگذاری دارد و فعالان را به رفتار محتاطانه سوق داده است.

اقتصاد سایه آزادسازی منابع ارزی بر روی دلار

بر این اساس در معاملات امروز (چهارشنبه بیستم اسفندماه ۱۳۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۷۵۷ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت ۲۴۲۳۷ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۵ تومان افزایش دارد.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۷۹۱۸ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با رشد ۲۰۲ تومانی نسبت به روز سه شنبه، به قیمت ۲۸۴۸۲ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نرخ دلار در بازار آزاد چقدر شد؟

مشاهدات میدانی از بازار آزاد ارز در محدوده میدان فردوسی تهران نشان می دهد هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۴۶۵۰ تومان رسیده است. همچنین هر اسکناس یورو در این بازار، ۲۹۲۰۰ تومان می باشد.

بهای دلار و یورو در بازار متشکل ارزی

جدیدترین نرخ های بازار متشکل ارزی بیان گر رشد اندک دلار نسبت به میانگین روز گذشته است. به گونه ای که نرخ دلار آمریکا در این بازار در لحظه انتشار این گزارش به رقم ۲۳۹۹۷ تومان و نرخ یورو نیز به رقم ۲۸۲۰۰ تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، یادآور می‌شود که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی با یک فاصله یک روزه، تاثیر خود را بر بازار خرده فروشی می‌گذارد. همچنین بازار متشکل ارز ایران یک بازار عمده فروشی نقدی (اسکناس) ارز مابین کارگزاران این بازار (شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) است کارگزاران این بازار می‌توانند به استناد ماده ۷ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارز خریداری شده از این بازار را "حداکثر" یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل ارز ایران، در صرافی‌های خود بصورت خرده فروشی عرضه نمایند.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر