|
کدخبر: 158463

دلار ۴۲۰۰ تومانی با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: تصویب مجدد ارز ترجیحی ۴۲۰۰ به دلیل شرایطی که دولت ادعا می‌کرد با حذف آن گرانی پیش‌خواهد آمد، سبب تورم‌زایی می‌شود و رسانه‌ها باید در این مسیر پیامدهای آن را شفاف‌سازی کنند.

اقتصاد دلار ۴۲۰۰ تومانی با اقتصاد ایران چه خواهد کرد؟

حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به تصویب ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ اظهارکرد: درحال‌حاضر ارز دو نرخی شده است و طبیعتاً تصویب مجدد ارز ۴۲۰۰ باعث رانت خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان با تخصیص و تعیین ارز ترجیحی ۴۲۰۰ مخالف بودند اما با رفت و برگشت بودجه در نهایت مجلس به حذف ارز ترجیحی رای نداد.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین پیش‌بینی شده ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه برخی از کارخانه‌ها اختصاص داده شود که البته این امر ریشه تورم‌زایی هم دارد زیرا به نوعی از ذخیره کشور برداشت می‌شود.

وی راه جلوگیری از این تورم‌زایی و رانت را همراهی رسانه‌های داخلی دانست و افزود: باید زمانی که مجلس در حال تصمیم‌گیری در مورد ارز ۴۲۰۰ بود و دولت بر طبل گران کردن اجناس می‌کوبید، رسانه‌ها برای شفاف‌سازی و نشان دادن اشتباه دولت مبنی بر ادعای گرونی همراهی می‌کردند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: بنده همراهی و کمی را از سوی رسانه‌ها در این راستا مشاهده نکردم و در واقع مجلس شورای اسلامی در فضایی قرار گرفت که تمام گرانی‌ها به عهده مجلس است و برخی از نمایندگان تحت تاثیر این شرایط رای به حذف ارز ترجیحی ندادند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها