|
کدخبر: 158196

فوری / خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت علی الحساب اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی چند روز آینده خبر داد.

اقتصاد فوری / خبر مهم درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

مصطفی سالاری در نشست خبری امروز اهم برنامه‌های سازمان مانند نسخه الکترونیک، توقف انتشار دفترچه بیمه، مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و… را تشریح کرد.

وی در مورد نسخه الکترونیک گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیک از مدتی قبل آغاز شد اما از اول خرداد ماه سال جاری تمدید دفترچه حذف شد و از اول آبان ماه نیز نسخه نویسی الکترونیک در تمام مطب‌های درمانی آغاز شد.

سالاری افزود: از ابتدای اسفند ماه نیز صدور دفترچه در کارگزاری‌ها حذف شد اما اگر بیمه شده‌ای به مرکز درمانی که امکانات اجرای نسخه الکترونیکی را ندارد مراجعه کند همچنان از دفترچه بیمه و یا از سربرگ پزشک برای نسخه نویسی همچنان استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: با اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی که چند روز قبل از سوی مجلس انجام شد مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از هفته گذشته همکاران ما در معاونت‌های مختلف با همکاری کانون عالی بازنشستگان اقدام به تشکیل جلسات برای اجرایی شدن مرحله دوم و فرمول اجرایی آن را آغاز کردند و مرحله دوم از اول اسفند آغاز شده و به زودی مبلغی را به صورت علی الحساب بابت مرحله دوم متناسب سازی به بازنشستگان پرداخت می‌کنیم.

سالاری گفت: تاریخ اجرا اسفند ماه خواهد بود و طی چند روز آینده فرمول نهایی اجرا مشخص و علی الحساب آن پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه چه میزان از این اعتبار مربوط به همسان سازی حقوق بازنشستگان است گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون و پرداخت بدهی دولت به تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و از لحاظ مالی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم بخشی از این اعتبار را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه کنیم.

وی در مورد پیشنهاد تأمین اجتماعی برای افزایش دستمزد ۱۴۰۰  گفت: مرجع تصمیم گیر در این خصوص شورای عالی کار است و سازمان تأمین اجتماعی حتی در آن عضویت ندارد به همین دلیل نمی‌توانیم میزان دقیقی را ما پیش بینی و اعلام کنیم اما با توجه به میزان تورم و همچنین سبد هزینه خانوار باید افزایش‌ها مشخص شود و اقدامی است سه جانبه که درآن تصمیم گیری می‌شود و قطعاً مصالح کلی جامعه کارگری مدنظر قرار می‌گیرد.

سالاری در خصوص باری که نسخه الکترونیک بر دوش بیمه‌ها گذاشته است، گفت: داروخانه‌ها در دو بخش یکی نسخه الکترونیک که به صورت آنلاین ارسال شده و مواردی نیز برای افرادی که امکان نسخه نویسی را ندارند با بیمه‌ها همکاری می‌کند و جلسه‌ای با انجمن داروسازان و وزارت بهداشت در این خصوص داشتیم و تصمیم مشترکی که در شورای عالی بیمه که همه اعضا در آن حضور دارند، اتخاذ می‌شود.

وی همچنین در مورد واکسیناسیون کادر درمانی مراکز تأمین اجتماعی گفت: واکسن از سوی وزارت بهداشت تامی ن می‌شود و همکاران درمانی ما تفاوتی با سایر افراد ندارند و ما تفاوتی را شاهد نبودیم.

منبع: مهر
  • حشمت ارسالی در

    اقای سالاری ما به تفاوت از مرداد تا اسفند باید پرداخت شود و حتما یادتان باشد برای سال جدید طبق همسان سازی لشکری و کشوری که از50%تا100%همسان سازی شدند ما بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید حقوقمان باید افزایش پیدا کند صدقه سر که نمی خواهید بدهید یه عمر جون کندیم پول ریختیم تو صندوق سازمان تامین اجتماعی

  • ناشناس ارسالی در

    شایعه

  • ناشناس ارسالی در

    بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به کشوری ه ا کمترین مالیات و مقر ری افزایش حقوق می دادند حالا انتظار دارند با لشکری ها هم تراز شوند این که عدالت نیست.

  • ناصر ارسالی در

    چرا همسان سازی بازنشستگان غیر هیات علمی را کامل نمی کنید؟؟؟؟ چرا جدول حقوق ها ع ملی نمی شود ؟؟؟چرا در احکام ایتمهای همسا ن سازی مشخص نیست؟؟؟ تا کی ؟؟

  • رضااصلئ ارسالی در

    همسان‌سازی‌لشگر‌ی‌وکشوری‌حقوق‌همه‌بالای‌ ده‌میلیون‌شده‌فقط‌تامین‌اجتماعی‌هنوزتو پ ایین‌ترین‌۵وخرده‌ای‌مونده‌خداراگواه‌میگی رم ۴روزماهه‌حقوق‌ماتمام‌شده‌به‌زمین‌وزما ن‌بد هی‌داریم‌جلوی‌خواسته‌های‌زن‌وبچه‌ای نقدر گفتم‌ندارم‌خجالت‌زده‌مون‌کردید‌آخرع مری خدامرگ‌بده‌راحت‌بشیم‌ازاین‌وضع‌اقتصا دی شرم‌داریم‌میریم‌بیرون‌برگردیم‌خونه.نگ اه‌کنیم توچشم‌خوانواده‌یاعلی

ارسال نظر