|
کدخبر: 153046

قیمت سکه به محدوده پرخطر رسید / اخطار به نوسان گیران!

حباب قیمتی در بازار سکه به ۸ درصد رسید، فعالان بازار سکه در انتظار قیمت ۲۶ هزار تومانی برای دلار هستند اما قیمت سکه به محدوده پرخطری رسیده است.

اقتصاد قیمت سکه به محدوده پرخطر رسید / اخطار به نوسان گیران!

قیمت سکه دیشب تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رشد کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که حدود ساعت ۵ بعدازظهر دوشنبه، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی قرار داشت. فاصله ۸ درصدی قیمت بازاری سکه با ارزش ذاتی آن نشان می داد که تقاضا در سطح بالایی قرار گرفته بود. به گفته برخی بازیگران باتجربه بازار، سکه بازان انتظار دارند بهای اونس طلا و دلار در سطوح بالاتری قرار بگیرند و به استقبال افزایش احتمالی این دو متغیر اثرگذار رفته اند.

پیش بینی سکه بازان از آینده دلار

با فرض ثبات اونس طلا در محدوده هزار و ۸۳۰ دلار، ارزش اسکناس آمریکایی در بازار داخلی باید به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی برود تا حباب سکه حداقل در محدوده ۲درصدی قرار بگیرد. اگر قرار باشد قیمت دلار زیر مرز ۲۵ هزار تومانی باقی بماند، باید اونس طلا تا مرز هزار و ۹۰۰ دلاری افزایش پیدا کند تا ارزش ذاتی سکه به محدوده ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برسد. به گفته برخی فعالان، سکه بازان چندان انتظار رشد سنگین برای طلای جهانی را ندارند و روی افزایش قیمت دلار حساب کرده اند.

سکه-حباب

اخطار به نوسان گیران سکه

سکه در سه هفته گذشته حدود ۱۶ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده است؛ در چنین شرایطی، ممکن است برخی از معامله گران در آستانه نقاط مقاومتی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ و ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اقدام به فروش و سودگیری کنند. در شرایطی که خطر سودگیری در بازار وجود دارد، معامله گران با تجربه، در ابتدا روند قیمت را رصد خواهند کرد و بعد موقعیت خرید یا فروش خود را تنظیم خواهند کرد.

سکه-حباب1

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها