|
کدخبر: 150896

سکه گران شد / پیش‌بینی جدید از قیمت طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز و اونس جهانی خبر داد و گفت: در راستای همین روند افزایشی قیمت سکه بعد از حدود سه هفته، دوباره به کانال ۱۱میلیون تومان صعود کرد.

اقتصاد سکه گران شد / پیش‌بینی جدید از قیمت طلا

محمد کشتی‌آرای درباره حال‌و‌هوای امروز بازار طلا بیان کرد: بهای اونس جهانی حدود ۱۰دلار افزایش یافته و نرخ دلار هم به نیمه کانال ۲۴هزار تومان صعود کرده که در نتیجه این روند، قیمت طلا و سکه هم نسبت به پنجشنبه هفته گذشته گران‌تر شده است.

به گفته کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح جدید در ساعاتی از معاملات امروز به ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان هم رسید اما درحال‌حاضر ۲۰۰هزار تومان کاهش یافته، همچنین قیمت طلا نیز در مقایسه با هفته پیش حدود ۲۰هزار تومان افزایش یافته است.

این فعال بازار طلا از افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: طبق معمول هر سال از اواسط بهمن ماه تقاضا برای خرید طلا و سکه بیشتر می‌شود و حالا که قیمت‌ها نیز افزایش یافته شاهد رشد داد‌و‌ستد در بازار طلا هستیم؛ ضمن اینکه بالا رفتن تقاضا برای سکه باعث شده حباب آن از ۲۲۰هزار تومان هفته پیش به ۴۱۰هزار تومان در بازار امروز برسد.

کشتی‌آرای درباره آینده قیمت طلا و سکه پیش‌بینی کرد: با توجه به اینکه بازار طلا تحت تاثیر مستقیم نوسانات نرخ ارز قرار دارد، درصورت ادامه رشد ارزش دلار افزایش قیمت‌ها در بازار طلا اجتناب‌ناپذیر است، مگر اینکه نرخ ارز دوباره کنترل شود که در آن شرایط قیمت طلا و سکه هم نزولی خواهد شد.

سکه ۳۰۰هزار تومان گران شد

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در ساعت ۱۴:۴۰ معاملات بازار تهران، قیمت سکه امامی با رشد ۳۰۰هزار تومانی به ۱۱میلیون و ۶۵هزار تومان و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان افزایش یافت.

او اضافه کرد: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۷۲۵هزار و طلای ۱۸عیار در این ساعت از معاملات به گرمی یک میلیون و ۹۱هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر