|
کدخبر: 110685

خبر خوش ارزی بازار دلار را آرام می‌کند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفته است: پول بلوکه شده نفت ایران از سوی کره جنوبی به ارزش ۷ میلیارد دلار پس گرفته می‌شود.

اقتصاد خبر خوش ارزی بازار دلار را آرام می‌کند؟

در روزهای پرنوسان قیمت دلار امروز یک خبر سیاسی مهم اعلام شده که احتمالا می‌تواند بر روند قیمت‌ها در بازار ارز موثر باشد.

سید عباس موسوی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اردبیل با اشاره به تلاش‌های ایران برای بازگرداندن پول بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران به کره جنوبی به مبلغ ۷ میلیارد دلار، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران اخطارهای لازم در این زمینه را به کره جنوبی داده است و استناد کره جنوبی مبنی بر اینکه آمریکا مانع بازگرداندن پول بلوکه شده فروش نفت است غیر قانونی است چرا که ایران از سوی شورای امنیت تحریم نشده بلکه تحریم‌ها فقط از جانب کشور قانون شکن و یاغی آمریکا صورت گرفته است و روابط کره جنوبی با آمریکا به خودشان مربوط است و نمی‌تواند تأثیری بر روابط ایران و کره جنوبی داشته باشد.

موسوی افزود: مسئله‌ای که برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت دارد باز پس‌گیری پول ملت ایران از بابت فروش نفت است که در این راستا اقدامات مقتضی و سفرهای لازم جهت حل این مسئله صورت گرفته است و رئیس جمهور نیز دستور صریح برای مطالبه این پول با تمامی راه‌های قانونی و حقوقی را صادر کرده است و امیدواریم رایزنی‌های دیپلماتیک به نتیجه برسد در غیر این صورت راه‌های قانونی را پیگیر خواهیم بود.

این سخنان درحالیست که دلار روزهای پرنوسانی  را پشت سر می‌گذارد و در بازار امروز ۱۳۹۹/۰۴/۲۶ با ۰٫۷ درصد افزایش به ۲۳ هزار و ۱۰۲ تومان رسیده است.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر رسیدن دلارهای حاصل از مبادله ایران و ونزوئلا منتشر شده بود که نتیجه آخرین پیگیری‌ها از این موضوع را در گزارش ورود دلارهای ونزوئلایی بخوانید.

منبع: مهر
  • ناشناس ارسالی در

    ما از آقای همتی گله داریم، امروز برخلاف روزای قبل، ارز فقط ۲ درصد افزاش قیمت داش ت، دیگر اینکه اخیرا شعر نمی گوید مثل شعر (آرزو برجوانان عیب نیست)

  • مهران ارسالی در

    دیگه کار از خبر خوش و خبر خوشتر گذشته هی چ راهی جز تزریق سنگین دلار به بازار آزاد وجود نداره چون ملت ایران همه دلال شدن ب ا یه تزریق دلار جوری همه فروشنده میشن که قیمت خیلی راحت تا پانزده هزار پایین میا د ولی حیف که هدفگذاری دلار بالاتر از الا ن هست .

  • سید حسین گوهریان ارسالی در

    خبر خوش برای مردم زمانی است که هرچه زودت ر نمایندگان مجلس با استیضاح و عدم کفایت آقای روحانی آرامش را به جامعه برگردانند و مردم ما از نمایندگانی که با دادو بیداد و سر وصدا و با جمع آوری امضاء در صدد طر ح استیضاح رییس دولت تلاش و در دقیقه نود اما عقب نشینی میکنن شدیدن گله مند و ابرا ز نا رضایتی می نمایند

  • رحیم ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد،کومبوزه با خیار میاد

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها