|
کدخبر: 110427

کلید حل مشکلات قیمت مسکن کجاست؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: راهکار اصلی برای کنترل نرخ در بازار مسکن پرداخت تهسیلات و یا تعیین سقف و کف قیمتی نیست و باید به سمت صنعتی‌سازی قدم برداریم.

اقتصاد کلید حل مشکلات قیمت مسکن کجاست؟

طرح‌های دولت در بازار مسکن راهکار اصلی نیستخبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی برای مستاجران توسط دولت در قالب پرداخت تسهیلات و یا تعیین سقف و کف قیمتی تنها مسکنی برای این حوزه است گفت: راهکار اصلی برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن این‌ها نیست و باید سعی کنیم صنعت اجاره‌داری را و صنعت ساختمان‌سازی را از حالت سنتی به سمت صنعتی‌سازی هدایت کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه دولت باید طرح مسکن استیجاری را در ایران همانند کشور‌های دیگر مانند ترکیه به مرحله اجرایی و عملیاتی برساند ادامه داد: در بسیاری از کشور‌ها هر ۱۵ روز یکبار شاهد ساخت برج‌های جدید هستیم بنابراین در کشور ایران هم باید این طرح‌ها به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

وی توضیح داد: در کشور ترکیه دولت با همکاری شهرداری‌ها اقدام به ساخت واحد‌هایی برای مستاجران و یا تازه عروس داماد‌ها کرده تا از طریق این طرح‌ها بتوان بازار مسکن به ویژه اجاره را کنترل کنند.

خسروی با اشاره به اینکه برای کنترل بازار مسکن به ویژه بازار اجاره باید همه نیرو‌ها و دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهند افزود: هم اکنون شاهد آن هستیم که در این بخش همکاری‌های لازم دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران با بیان اینکه در این بازار انسجام لازم جهت همکاری در این بخش‌ها دیده نمی‌شود افزود: مصوبه تا سقف ۲۵ درصد برای اجاره بها در استان تهران تنها مربوط به اجاره است و مالکان حق ندارند این ۲۵ درصد را برای ودیعه افزایش دهند.

خسروی اشاره به اینکه باید اقتصاد کشور را در این حوزه تقویت کنیم گفت: مشاوران املاک در حوزه افزایش نرخ هیچ نقشی ندارند و در این زمینه باید تمامی دستگاه‌ها همکاری‌های لازم را انجام دهند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها