|
کدخبر: 110234

حمایت دولت از بورس کماکان ادامه دارد

سخنگوی دولت با بیان اینکه فشار تحریم‌های امریکا بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری انجام نشده است، گفت: برای عبور از این چالش‌های عظیم هم‌پوشان که موجب مشکلات اقتصادی شده، نیازمند همراهی همه و وحدت هستیم.

اقتصاد حمایت دولت از بورس کماکان ادامه دارد

علی ربیعی سخنگوی دولت با خبرنگاران داخلی و خارجی، اظهارکرد: رهبر انقلاب با سخنرانی خود موجب آرامش بخشی شدند و به سهم خود از طرف دولت از ایشان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: فشار تحریم‌های امریکا بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری انجام نشده است. بدون تردید برای عبور از این چالش‌های عظیم هم‌پوشان که موجب مشکلات اقتصادی شده، نیازمند همراهی همه و وحدت هستیم.

از همه قوا برای حل مشکلات دعوت و از دعوت دیگر قوا نیز استقبال می‌کنیم

ربیعی با تاکید بر فرمایش‌های راه گشای رهبر انقلاب، اظهار کرد: جلسه دیروز ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا جلوه‌ای از همکاری همدلانه رو به سوی حل مشکلات بود. با توجه به اینکه دولت در خط مقدم مبارزه با مشکلات دارد از همه قوا برای حل مشکلات دعوت و از دعوت دیگر قوا نیز استقبال می‌کنیم و می‌توانیم با ظرفیت‌سازی نوین از مشکلات عبور کنیم.

ربیعی خاطر نشان کرد: در جلسه سران قوا ترسیمی از مشکلات ارزی، اقتصادی صورت گرفت و این جلسه که نخستین جلسه با حضور رئیس جدید مجلس بود بیشتر بر ترسیم اوضاع گذشت.

برجام کارکرد خود را در بخش زیادی از دست داد

وی تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل خروج امریکا از برجام این توافق کارکرد خود را در بخش زیادی از دست داد و سبب شد عده‌ای راه قضاوت ما صحیح را برگزیدند. ما به دنیا نشان دادیم چیزی برای پنهان کردن نداریم.

ربیعی با اشاره به سالگرد برجام، اظهارکرد: آنچه از برجام باقی مانده تعهد ایران و معلوم شدن غیر قابل اتکا بودن امریکا در توافقات چند جانبه است. ما بدون برجام باید میلیون‌ها دلار خرج می‌کردیم تا این موضوعات را به جهان ثابت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز برجام موضوعی چالشی در داخل امریکا شده است. خود ترامپ گفت که خروج از برجام توسط امریکا بیشترین خدمت به اسرائیل بود.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: برجام نتوانسته انتظارات اقتصادی مردم را برطرف کند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران، چه در امریکا و چه در کشور‌های کینه توز منطقه، اینچنین بر سر کار نبوده‌اند.

وی بیان کرد: دولت با کوچک کردن خود می‌خواهد سهم بیشتری به سهام مردم در بورس بدهد و حمایت از بورس کماکان در دستور کار دولت است.

وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت می‌شود

ربیعی افزود: در سال ۹۹ به اندازه ۱۵ سال گذشته وام قرض‌الحسنه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت خواهد شد. حقوق بازنشستگان به خواسته حقوقی آنها نزدیک خواهد شد. براساس مصوبه دولت جامعه ایثارگری تا پایان دولت مطالبات خود را دریافت خواهند کرد. تا پایان مرداد مطالبات مربوط به ماده ۳۸ قانون خدمات ایثارگران پرداخت خواهد شد.

ربیعی تصریح کرد: خوشبختانه ما همچنان قدرت ملی اول منطقه هستیم و در جهان هم در رتبه ۱۵ قرار داریم که با وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم در این زمینه رشد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها