|
کدخبر: 110061

۱۰ خبر مهم بورسی در امروز (۹۹/۰۴/۲۳)

ده خبر مهم بورسی در این گزارش جمع‌آوری شده است.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم بورسی در امروز (۹۹/۰۴/۲۳)

بازار برتر بورس راه اندازی می‌شود

بازار برتر بورس با دامنه نوسان ۱۰ درصدی از اول مرداد راه‌اندازی می‌شود.

سهام بورسی که بیشترین افزایش و کاهش قیمت داشتند (۹۹/۰۴/۲۳)

اسامی سهامی که بیشترین و کمترین افزایش قیمت در جریان معاملات امروز (دوشنبه) بورس را داشتند در این گزارش جمع‌آوری شده است.

بورس از شوک برگشت

​شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۳ تیر و در پایان معاملات با رشد ۳ هزار و ۳۴۲ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۱۸۵ واحد رسید.

برای آشنایی با ETFها بخوانید

«صندوق‌های قابل معامله در بورس» یا همان ETFها یکی از رایج‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای سرمایه هستند که از مردادماه سال ۱۳۹۲به بازار سرمایه ایران راه پیدا کردند و طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند.

فروشندگان سهام عدالت بخوانند

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت، گفت: از زمانی که سهام فروخته می‌شود ۲ روز طول می‌کشد که پول به‌دست کارگزار برسد و یک روز هم زمان می‌برد تا وجه از طریق شبا به حساب افراد واریز شود.

توصیه‌هایی به افراد تازه وارد به بورس

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: با توجه به عرضه‌های پرحجم انجام شده در دقایق پایانی معاملات روز گذشته، چنانچه امروز روند معاملات متعادل و مثبت باشد می‌توان پیش‌بینی کرد که شاخص کل هفته آینده از کانال دو میلیون واحد عبور کند.

بازاری که موجب تنش حوزه مسکن می‌شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این که راه‌اندازی بورس مسکن به افزایش قیمت دامن می‌زند، گفت: عرضه فولاد در بورس نه تنها موجب ساماندهی این حوزه نشد که افزایش قیمت را به دنبال داشت.

آخرین جزییات از ۲ عرضه اولیه جدید بورسی

حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای نخستین عرضه اولیه هفته جاری ۵۰ هزار تومان و برای دومین عرضه اولیه هم بیش از ۵۹۹ هزار تومان است.

آخرین وضعیت عرضه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه تصمیمی مبنی بر توقف ETF (صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله)‌ها گرفته نشده است، گفت: ETFها همچنان برقرار هستند.

ضرری که کارگزاری‌ها به سهامداران بورسی می‌زنند

دغدغه سهامداران درباره تاب نیاوردن سیستم معاملات افزایش یافته است. افزایش کدهای معاملاتی و علاقه عموم مردم به سرمایه‌گذاری در بورس از سویی و الزام دولت برای افزایش تعداد عرضه‌های اولیه از سوی دیگر موجب شده در کنار اختلال هسته معاملات بورس، سامانه‌های معاملات آنلاین شرکت‌های کارگزاری نیز با اختلال بیشتری مواجه شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها