|
کدخبر: 107896

پیش‌بینی جدید درباره آینده قیمت دلار

دل‌انگیزان می‌گوید: قیمت دلار بالای ۲۰ هزار تومان تثبیت می‌شود، زیرا دولت تمایلی به غیر از این ندارد. بانک مرکزی ممکن است که در سخنان خود به کاهش نرخ ارز اشاره کند اما در عمل به نظر می‌رسد که دلار حدود ۲۰ هزار تومان مورد علاقه بانک مرکزی است.

اقتصاد پیش‌بینی جدید درباره آینده قیمت دلار

دلار پرونده خود را در سال ۱۳۹۸ با قیمت ۱۴۹۰۰ تومان بست. اکنون با گذشت سه ماه از سال قیمت دلار به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده که تا حدودی دور از انتظار بوده است. اما قیمت دلار تا پایان سال چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟

سهراب دل‌انگیزان، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه می‌گوید: قیمت دلار بالای ۲۰ هزار تومان تثبیت می‌شود زیرا دولت تمایلی به غیر از این ندارد. بانک مرکزی ممکن است که در سخنان خود به کاهش نرخ ارز اشاره کند اما ما باید آن را در عمل مشاهده کنیم، در عمل به نظر می‌رسد که دلار حدود ۲۰ هزار تومان مورد علاقه بانک مرکزی است.

وی ادامه می‌دهد: به این نکته باید اشاره کرد که دلاری که درحال‌حاضر قیمت آن بیش از ۲۰ هزار تومان است مربوط به دلار اسکناس بوده که رقم مبادلات روزانه آن کمتر از چهار میلیون دلاره اما دلاری که برای بخش تولید اقتصاد استفاده می‌شود دلار سامانه نیما بوده که قیمت آن حدود ۱۶ هزار تومان بوده و آن رقم مبادلات روزانه آن می‌تواند تا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار نیز برسد.

دل انگیزان در پاسخ به این سوال که آیا قیمت دلار تا پایان سال فراتر از ۲۰ هزار تومان خواهد شد؟ می‌گوید: این احتمال وجود دارد و ما نیز احتمال را می‌دهیم که قیمت دلار تا پایان سال به بیش از ۲۰ هزار برسد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر