|
کدخبر: 106215

پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به روند صعودی قیمت دلار گفت: کاهش سریع قیمت ارز فعلا دور از انتظار است اما با بهبود روند بازگشت ارزهای صادراتی شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

اقتصاد پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار

مهدی رئیس‌زاده با اشاره به بسته شدن مرزها و محدودیت‌های ایجاد شده در تجارت خارجی ناشی از بیماری کرونا بیان کرد: با توجه به مسدودیت مرزها، صادرات کاهش یافته و به همین ترتیب میزان ارز صادراتی هم کمتر از سال‌های قبل خواهد بود ضمن اینکه حجم زیادی از ارزهای صادراتی که رقم قابل توجهی هم است، به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته و این موضوع تاثیر به‌سزایی بر قیمت دلار و یورو گذاشته است.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه افزایش نرخ ارز دور از انتظار نبود تصریح کرد: ما تجریه دلار ۱۹هزار تومانی را در سال۹۷ هم داشتیم بنابراین صعود مجدد دلار به این نرخ آن هم در شرایط فعلی خیلی دور از انتظار نبود کمااینکه پیش‌بینی می‌شد دلار بیش از رقم فعلی افزایش یابد.

انتظار بازگشت قیمت دلار به نقطه تعادل قبلی

مهدی‌زاده در پایان درباره آینده قیمت دلار اظهار کرد: باوجود روند صعودی نرخ ارز، پیش‌بینی می‌شود که دلار دوباره به نقطه تعادل قبلی یعنی کانال ۱۶ تا ۱۸هزار تومان بازگردد ولی فعلا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که این روند کاهشی به سرعت انجام شود، اما مسلما با آزادسازی منابع ارزی کشور شاهد کاهش قیمت دلار خواهیم بود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها