|
کدخبر: 106214

قیمت جهانی نفت (۴ تیر ۹۹)

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (چهارشنبه) با ۲۰ سنت معادل ۰.۴۷ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۴۳ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی نفت (۴ تیر ۹۹)

پس از آنکه اعلام شد میزان ذخایر نفت خام امریکا بیش از حد انتظار رشد داشته است و این موضوع نگرانی‌ها از مازاد عرضه را افزایش داد قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود، اما کاهش حجم ذخایر بنزین امریکا موجب شد تا افت قیمت قابل توجه نباشد.

براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۰ سنت معادل ۰.۴۷ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا برای تحویل در ماه اوت هم امروز با ۲۵ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۱۲ سنت رسید.

انستیتوی نفت امریکا اعلام کرد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۱.۷ میلیون بشکه رد داشته، در حالی که تحلیلگران انتظار تنها ۳۰۰ هزار بشکه رشد را داشتند.

اما در عین حال بر اساس این گزارش حجم ذخایر بنزین و میعانات این کشور کاهش داشته و این مسئله کارشناسان را نسبت به رشد مصرف خوش بین ساخته است. گزارش رسمی دولت امریکا در مورد حجم ذخایر انرژی امروز منتشر می‌شود.

میزان مصرف جهانی نفت در حالی رو به افزایش است که اقتصادهای جهان به آرامی در حال کنار گذاشتن مقررات قرنطینه هستند و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تولید نفت خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل امریکا هم چاه‌های نفت خود را بسته‌اند.

روز سه شنبه قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا به بالاترین رقم‌ها از زمان افت قیمت‌ها در اوایل ماه مارس رسید. با این حال بازار نفت همچنان نگران افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا و سایر نقاط جهان است. تعداد موارد جدید ابتلا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن در مقایسه با ۷ روز قبل از آن رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها