|
کدخبر: 106017

قیمت جهانی طلا (۳ تیر ۹۹)

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۴۶ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جهانی طلا (۳ تیر ۹۹)

به دلیل احتمال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولید حوزه یورو نرخ طلا امروز شاهد کاهش بود اما نگرانی‌ها از موجب دوم شیوع کرونا موجب حفظ جذابیت بازار طلا برای سرمایه‌گذاران و مانع از افت بیشتر قیمت‌ها شد.

بر اساس این گزارش، نرخ هر اونس طلا امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۴۶ سنت رسید. نرخ هر اونس طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت نیز با ۰.۱۸ درصد افت به ۱۷۶۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر شرکت خدمات مالی آکسی کورپ در این باره گفت: «ما شاهد برداشت سود از بازار طلا در آستانه انتشار آمارهای شاخص مدیران خرید حوزه یورو هستیم. آمارهای مثبت می‌تواند موجب کمک به ترمیم اقتصادی شود.»

اقتصاددانان انتظار دارند همزمان با بازگشایی تدریجی اقتصادهای ملی، شاخص مدیران خرید حوزه یورو از رقم ۳۱.۹ در ماه گذشته به ۴۲.۴ در ماه ژوئن رسیده باشد. آمارهای بخش تولید امریکا نیز قرار است امروز منتشر شود.

اما به گفته اینز «در هفته‌ها و ماه‌های آینده ما شاهد اقدامات محرک اقتصادی بیشتری از سوی بانک‌های مرکزی و دولت‌ها خواهیم بود و این به نفع بازار فلز زرد خواهد بود.»

به دلیل کاهش نرخ بهره و اقدامات محرک اقتصادی گسترده بانک‌های مرکزی جهان با هدف کاستن از تبعات اقتصادی مخرب شیوع کرونا نرخ طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

پس از اظهارات گیج‌کننده یک مقام ارشد کاخ سفید در مورد توافق تجاری امریکا و چین و توئیت حمایتی ترامپ از توافق تجاری، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد نوسان بود.

قیمت فلز پالادیوم امروز با ۰.۶ درصد افت به ۱۹۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید. نرخ پلاتین هم امروز نیم درصد افت داشت و به ۸۱۷ دلار و ۷۷ سنت رسید. نقره هم به تبعیت از سایر فلزات گرانبها امروز با ۰.۶ درصد افت به ۱۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها