|
کدخبر: 105868

صادرات برق به افغانستان افزایش می‌یابد

وزیر نیرو گفت: درحال‌حاضر میزان صادرات برق به افغانستان کم است اما یکی از پروژه‌های وزارت نیرو سرمایه‌گذاری برای احداث یک خط ۲۲۰ کیلوولت جدید است که طبیعتا با احداث این خط ظرفیت صادرات به افغانستان افزایش می‌یابد.

اقتصاد صادرات برق به افغانستان افزایش می‌یابد

رضا اردکانیان در حاشیه نشست با حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش صادرات برق به کشور افغانستان، اظهار داشت: صادرات برق به افغانستان و سایر کشورهای همسایه یکی از اجزای طرح جامع همکاری‌های اقتصادی است لذا آن چه بنا داریم این است که سهم خودمان را در توسعه صنعت برق کشور همسایه و برادرمان افغانستان ایفا کنیم.

وی با بیان این که ۲۰ پروژه‌ برقی برای کشور افغانستان تعریف شده است، تصریح کرد: این پروژه‌های ۲۰ گانه بعد از سفر سال گذشته من به کشور افغانستان طراحی شد که شامل ایجاد ظرفیت تعمیر برای توربین‌های آسیب دیده در افغانستان، ایجاد ظرفیت تعمیر برای هزاران ترانس آسیب دیده در افغانستان و همچنین شامل کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع افغانستان و ایجاد ظرفیت‌های تخصصی آموزش نیروی انسانی می‌شود.

وی افزود: طبیعتا تا زمانی که این کشور نیاز داشته باشد و امکان آن نیز برای ما فراهم باشد صادرات برق خواهیم داشت و اکنون به دنبال ایجاد راهکارهایی برای توسعه صادرات به این کشور هستیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها