|
کدخبر: 105652

قیمت سکه رکوردشکنی کرد

کشتی آرای با بیان اینکه نرخ سکه از ۸ میلیون تومان عبور کرده است، گفت: هیچ تقاضای اضافی در بازار ایجاد نشده است و معاملاتی هم به صورت گسترده انجام نمی‌شود.

اقتصاد قیمت سکه رکوردشکنی کرد

محمد کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر، اظهارکرد: درحالی که نرخ جهانی طلا طی دو روز گذشته ثابت مانده ولی از صبح شنبه با افزایش شدید نرخ ارز در بازار شاهد افزایش نرخ طلا و سکه بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار نرخ سکه از ۸ میلیون تومان فراتر رفته و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است، افزود: قیمت‌ها براساس اونس جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی نوسان داشته و هیچ تقاضای اضافی در بازار ایجاد نشده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تأکید کرد که معاملات سکه طبق قبل انجام می‌شود و داد و ستدها روال عادی را طی می‌کند به همین دلیل حباب سکه نسبت به هفته قبل کاهش یافته و به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و این نشان می‌دهد که تقاضای اضافی برای سکه در بازار نداریم.

وی گفت: هم‌اکنون در بازار آزاد نرخ طلای ۱۸ عیار هر گرم ۸۰۰ هزار تومان، نرخ دلار ۱۹ هزار و ۴۵۰ تومان و نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان و نرخ سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه میدان، نرخ نیم‌سکه بهار آزادی ۴ میلیون تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۸۰۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۶۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با نرخ ۱۷۴۴ دلار معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر