|
کدخبر: 105460

تولید نفت ایران افزایش یافت

اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه گذشته میلادی ۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۱.۹۷۸ میلیون بشکه رسید.

اقتصاد تولید نفت ایران افزایش یافت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه می‌۲۰۲۰ برابر با اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۹۷۸ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۵ هزار بشکه در روز بیشتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه آوریل برابر با فروردین ۹۹ روزانه یک میلیون و ۹۷۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) ۲ میلیون و ۲۵ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.

ایران در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ روزانه ۲ میلیون و ۵۹ هزار و در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روزانه ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه می‌۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۸) ۲۴ میلیون و ۱۹۵ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۶ هزار و ۳۰۰ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه آوریل را نشان می‌دهد. اوپک در ماه آوریل روزانه ۳۰ میلیون و ۴۹۵ هزار بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه می‌روزانه ۳ هزار و ۱۶۰ بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۸ میلیون و ۴۸۲ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه آوریل ۱۱ میلیون و ۶۴۲ هزار بشکه در روز بود.

تمامی کشورهای عضو اوپک به جز ایران کاهش تولید داشتند که بیشترین کاهش مربوط به عربستان بوده است.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

این افزایش تولیدها و همچنین افزایش تولید سایر کشورهای خارج از اوپک به همراه شیوع ویروس کرونا و به دنبال کاهش تقاضا برای سوخت، قیمت نفت به شدت کاهش یافت و سبب شد تا در اوایل ماه آوریل، تولیدکنندگان نفت در جهان به توافق تاریخی برای کاهش رقم بی‌سابقه ۲۰ میلیون بشکه نفت در روز برسند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها