|
کدخبر: 180804

آب معدنی هم لاکچری شد

دبیر انجمن بنکداران تهران گفت: آب معدنی خارجی به کشور وارد می‌شود و اقشار مرفه جامعه برای مهمانی‌های لوکس خود از این آب معدنی‌ها می‌خرند.

اصناف آب معدنی هم لاکچری شد

قاسمعلی حسنی دبیر انجمن بنکداران تهران اظهار کرد: آب معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازار‌های عمده فروشی تهران فروخته می‌شوند. اغلب این آب معدنی‌ها از کشور‌های حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده‌اند.

او با ذکر این مطلب که سوئد و دانمارک بزرگ‌ترین صادرکنندگان آب معدنی به ایران هستند، افزود: این آب معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرز‌های جنوبی کشور وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند.

دبیر انجمن بنکداران تهران در پاسخ به این سوال که چرا با فروشندگان کالای قاچاق در این زمینه برخورد نمی‌شود؟ بیان کرد: آب معدنی تنها کالای خوراکی قاچاق نیست؛ در بنکداری‌های سراسر تهران بیش از ۲ هزار نوع کالای نوشیدنی و خوراکی قاچاق فروخته می‌شود که این یعنی نظارت کافی در این حوزه وجود ندارد.

حسنی ادامه داد: برخورد با این فروشندگان بر عهده انجمن بنکداران نیست و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان بازرسی اصناف باید با این متخلفان برخورد کنند. براین اساس انجمن تنها وظیفه دارد که گزارش تخلف را به سازمان‌های ناظر بدهد.

او در پایان تصریح کرد: به هر حال آب معدنی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و البته مصرف همگانی و روزانه ندارد و تنها اقشار مرفه جامعه برای مهمانی‌های خاص و لوکس خود این آب معدنی‌ها را می‌خرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    اب معدنی الان نیست

ارسال نظر